Kładka, którą drogowcy budują na Wiśle, nabiera kształtów. Zarząd Dróg Miejskich mówi o montażu kolejnych elementów i zapewnia: prace idą zgodnie z planem. Wkrótce dźwig przenoszący elementy płyty mostu zostanie zdemontowany, a to oznacza, że tymczasowo zamknięte zostanie przejście wzdłuż Bulwarów Wiślanych.
Jak poinformowali w mediach społecznościowych przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich, na budowie mostu na Pragę rozpoczął się montaż kolejnego elementu stalowej konstrukcji, z której składać się będzie przeprawa.
Zaznaczyli, że najnowszy element montowany jest od strony śródmiejskiej, a prace, na ten moment, idą zgodnie z planem.
Wkrótce demontaż potężnego dźwigu
- We wtorek zamontowano element konstrukcji płyty mostu od strony Bulwarów. Dziś (w czwartek - red.) jest montowany kolejny. To dość precyzyjne operacje, choć stalowe elementy, na które jest podzielona płyta mostu, są potężne - ten montowany we wtorek miał 31 metrów długości, dwa metry wysokości i siedem metrów szerokości. Zwykle najpierw na lądzie są zespalane z mniejszych fragmentów, potem za pomocą dźwigu przenoszone na podpory tymczasowe i tam scalane z wcześniej montowanymi fragmentami - wyjaśnia Jakub Dybalski, rzecznik prasowy ZDM. - Wykonawca montuje je z obu stron przeprawy. W przyszłym tygodniu ma w planach montowanie kolejnego fragmentu od strony Pragi, a na początku lipca jeszcze kolejnego od strony Bulwarów - dodaje.
Dybalski wskazuje, że montowany w czwartek fragment to ostatni, przy którym pracuje wielki dźwig DEMAG 3000. - W piątek zacznie być rozbierany. Z przerwą na weekend jego demontaż potrwa tydzień. Dlatego w przyszłym tygodniu od poniedziałku do piątku wytyczone zastępczo przejście i przejazd wzdłuż Bulwarów, będzie zamknięte. Zapowiadaliśmy, że w lipcu może się zdarzyć taki tydzień i on właśnie miał być związany z demontażem dźwigu - mówi przedstawiciel ZDM.
- Kolejne fragmenty – jeden od strony Pragi i jeden od strony Bulwarów, będą montowane z ciężarówki. Następne już z wody, co prawdopodobnie będzie jednym z bardziej efektownych elementów budowy - podsumowuje Dybalski.
Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę
Nowy most będzie liczył pół kilometra długości i połączy Bulwary Wiślane na wysokości ulicy Karowej z ulicą Okrzei na Pradze Północ. Jego szerokość będzie zmienna - w najwęższym punkcie będzie liczył 6,9 metra, nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metra. Konstrukcja osiągnie 452 metry długości. Tym samym będzie o 127 metrów dłuższa od londyńskiego Millennium Bridge. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu sześciu minut, rowerzyści przejadą ją w dwie minuty.
Na kładce zamontowane zostaną miejsca do odpoczynku dla pieszych. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach. Most zostanie objęty monitoringiem.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl