Z jednej strony "Zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", z drugiej "Tramwaj musi pojechać". Na rogu al. Waszyngtona i ul. Międzynarodowej spotkali się przeciwnicy i przeciwnicy budowy linii na Gocław. Na miejscu jest też policja.
Manifestacje rozpoczęły się około południa. – Przebiegają spokojnie. Nie ma utarczek słownych i przepychanek. Kilku policjantów obserwuje sytuację – relacjonował po godz. 12 Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.
Więcej przeciwników
Przeważają przeciwnicy inwestycji. – Jest ich ok. 150-200. Są osoby starsze i dzieci, mają transparenty. Na jednym z nich można przeczytać: "zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", na kolejnym "3 minuty za 300 milionów" – mówi Węgrzynowicz. (Ten drugi transparent to nawiązanie do skrócenia czas podróży z Gocławia, które w symulacjach ratusza ma tyle wynosić). 50 metrów dalej zebrali się zwolennicy linii budowy torowiska - tutaj również nie brakuje osób w różnym wieku. – Jest ich zdecydowanie mniej – ok. 20. Skandują: tramwaj na Gocław, tramwaj musi dojechać – podawał reporter tvnwarszawa.pl. Osią sporu jest budowa linii tramwajowej, która ma dotrzeć do pętli Gocław. Gocławianie chcą tej linii. Mieszkańcy Saskiej Kępy mają obawy związane z hałasem, wycinką zieleni przy Kanale Wystawowym, a co za tym idzie spadkiem cen mieszkań.
Łazienkowska do wanny
Niedawno odbyły się konsultacje społeczne w sprawie inwestycji. Mieszkańcy wypowiadali się na temat wariantów przebiegów trasy (teoretycznie było ich pięć, w praktyce dwa) i dzielili swoimi obawami.
Największe wątpliwości dotyczyły poprowadzenia trasy wzdłuż Kanału Wystawowego przez teren ogródków działkowych. Tramwaje Warszawskie rekomendowały do budowy wariant z przebiegiem od pętli na Gocławiu ul. gen. Bora-Komorowskiego równolegle po stronie wschodniej kanału do al. Waszyngtona.
Trasa Łazienkowska ma zostać schowana w tzw. wannie. Według inwestora, koszt budowy wyniósłby wówczas niespełna 199 mln złotych. Wyliczono, że przejazd z pętli Gocław do przystanku metro Centrum trwałby 17 i pół minuty.
Nowa linia ma powstać do 2020 roku.
ran/b