TBM-y ruszają pod Wisłę

Tarcze ruszają w stronę Wisły
Tarcze ruszają w stronę Wisły
Źródło: Metro Warszawskie
W czwartek po południu TBM Krystyna rozpocznie drążenie tunelu między budowanymi stacjami Stadion Narodowy, a Centrum Nauki Kopernik – informuje Metro Warszawskie. Po drugiej stronie Wisły tarcza powinna się znaleźć na przełomie sierpnia i września.

- Szacujemy, że wydrążenie tunelu pod Wisłą zajmie około dwóch miesięcy. Wiele zależy jednak od warunków geologicznych – informuje Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego.

Jak dodaje, TBM będzie drążyć tunel około 8 metrów pod dnem Wisły. Długość odcinka między stacjami wynosi 930 metrów.

Dwa tygodnie po Krystynie wyruszy tarcza Elisabetta.

Przed kilkoma dniami Elisabetta skończyła drążenie tunelu pod kamienicami przy ul. Targowej i ul. Zamoyskiego. Wcześniej tunel pod kamienicami na Pradze wydrążyła tarcza Krystyna.

Początkowo od Powiśla

Początkowo drążenie tunelu pod dnem Wisły planowano od strony Powiśla. Jednak podczas budowy centralnego odcinka II linii metra doszło do awarii na budowanej stacji Centrum Nauki Kopernik (Powiśle). W połowie sierpnia ub. r. stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady tunel zamknięto.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji (Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Wykonawcą centralnego odcinka II linii metra jest włosko-turecko-polskie konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki - AGP Metro Polska. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano w październiku 2013 r.

Obecny termin zakończenia inwestycji to 30 września 2014 r.

Budowana stacja Stadion Narodowy

Zabezpieczenia kamienicy przy Zamoyskiego 29

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra

par

Czytaj także: