Do 31 lipca miasto wydłużyło termin składania ofert przez firmy chcące wybudować kolejne stacje II linii metra. Pierwotnie termin ten mijał 31 marca, ale wydłużono go na prośbę oferentów. Kolejnych sześć stacji ma powstać do 2019 r.
- Wpłynęły do nas wnioski wykonawców o przedłużenie tego terminu - powiedziała we wtorek PAP rzeczniczka stołecznego metra Anna Bartoń.
Dodała, że w związku z przetargiem do Metra Warszawskiego napłynęło ponad 1300 pytań, na które spółka musi odpowiedzieć.
6 nowych stacji
Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych stacji podziemnej kolejki - po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego - w październiku 2014 r. Każda firma będzie mogła złożyć ofertę na budowę jednego odcinka.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki oraz stacje "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km nowej trasy, a na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).
Termin na 2019 r.
II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km.
Według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy. Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że "jeżeli udałoby się podpisać umowę w połowie 2015 r., to w 2018, pierwszej połowie 2019 r., jeżeli wszystko by dobrze przebiegało, powinna być gotowa ta budowa".
Bartoń powiedziała, że "ten szacowany termin" pozostaje w tej chwili bez zmian.
PAP/kś/r
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie