Według zapowiedzi PKP Polskie Linie Kolejowe prace mają rozpocząć się w połowie czerwca a zakończyć we wrześniu przyszłego.
Wymienią 3 km torów
"Będą prowadzone przez całą dobę. W dzień wykonawca będzie remontował konstrukcję, a w nocy pociągi techniczne zapewnią dostawę materiałów. Wymienione zostanie niemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic, czyli podkładów stosowanych na moście oraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy" – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
Wykonawca prac ma naprawić stalowe elementy przęseł, przyczółków oraz filary. Wykona też zabezpieczenie antykorozyjne. Jak przekonują kolejarze, po remoncie pociągi pojadą mostem 60 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż obecnie.
Prace za 18 mln zł
A co z utrudnieniami podczas remontu? PKP PLK przypomina, że każdego dnia mostem Gdańskim przejeżdża około 130 pociągów pasażerskich oraz 40 pociągów towarowych. "Aby zapewnić sprawny ruch pociągów podczas prac, zarządca infrastruktury, wspólnie z przewoźnikami przygotuje optymalny rozkład jazdy" – zaznacza Dutkiewicz.
Wartość podpisanej umowy na remont mostu to ponad 18 mln zł. Prace będą finansowane ze środków PLK oraz budżetu państwa.
"Kompleksowy remont mostu Gdańskiego to przygotowania PLK do prac na trzech liniach obwodowych oraz na linii średnicowej, które poprawią komunikacje kolejową w stolicy i węźle warszawskim" – wyjaśnia Dutkiewicz.
Remont ma przejść również tramwajowa część mostu. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.
Most Gdański wciąż w drewnie
ran
Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK