Naprawa pasa w Modlinie opóźniona. "To przez mróz"

Prace naprawcze w Modlinie
Prace naprawcze w Modlinie
Źródło: Lotnisko Modlin
Przedłużają się prace remontowe pasa lotniska w Modlinie - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl. Roboty miały zakończyć się do 31 maja, ale ze względu na długą zimę, władze portu lotniczego przesunęły termin na 18 czerwca. - Praca wre - zapewnia zespół prasowy.

Erbud SA, generalny wykonawca prac na Lotnisku Modlin, przedstawił zaaktualizowany harmonogram napraw pasa startowego. Zakończenie prac ma nastąpić do 18 czerwca 2013 roku. Wcześniej firma twierdziła, że prace uda się sfinalizować końca maja.

- Opóźnienie spowodowane jest bardzo długo utrzymającym się mrozem, który uniemożliwił prace. Zarząd spółki zaakceptował już nowy harmonogram – mówi tvnwarszawa.pl Magdalena Bojarska z biura prasowego Lotniska Modlin.

Sfrezowali jeden próg

Do tej pory udało się zakończyć frezowanie jednego z dwóch progów drogi startowej (około 540 m). Jeszcze w czwartek ma się zakończyć frezowanie drugiego progu.

Harmonogram zakłada, że do 24 kwietnia zakończą się prace związane z odtworzeniem warstwy poślizgowej (to warstwa łącząca podbudowę z nawierzchnią ścieralną). Potem na obu progach układana będzie betonowa warstwa ścieralna. Ten etap prac ma się zakończyć 18 maja.

Po wykonaniu wierzchniej warstwy obu progów zamontowane zostanie oświetlenie oraz oznakowanie poziome.

Podwykonawcą firmy ERBUD SA, odpowiedzialnym za wykonanie warstwy betonowej, jest firma Bilfinger Infrastructures SA.

Seria nieporozumień

W połowie lutego burzę wywołała zapowiedź Erbudu, że modernizacja potrwa do grudnia. To dla władz lotniska było nie do zaakceptowania. Głównemu wykonawcy postawiono ultimatum – albo modernizacja zakończy się do końca maja, albo lotnisko wynajmie inną firmę, która - na koszt Erbudu - wykona naprawę w zadowalającym lotnisko terminie. Ostatecznie wykonawca przystał na ten termin.

Lotnisko w Modlinie nie przyjmuje samolotów pasażerskich od grudnia zeszłego roku, kiedy to inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch skrajnych części pasa (o długości 500 metrów każdy).

TAK WYGLĄDAŁY PRACE NA PŁYCIE LOTNISKA W GRUDNIU:

Na czym polegają prace?

Bartosz Andrejuk /b

Czytaj także: