Zakres prac, na które zgodził się Zdzisław Sipiera obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących, takich jak wejścia, windy i klatki schodowe.
- To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – komentuje Sipiera.
Pierwsza decyzja na budowę stacji Księcia Janusza została wydana w ostatni piątek. Kolejne trzy – w poniedziałek.
Wszystkie pozwolenia "mają rygor natychmiastowej wykonalności". To oznacza, że miasto może podpisywać umowę z wykonawcą, którym jest turecka firma Gulermark. Kiedy to nastąpi? - Myślę, że jak najszybciej. Czekaliśmy na te pozwolenia bardzo długo, więc kolejne etapy chcemy przeprowadzić bez zbędnej zwłoki - mówi nam Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika prasowego ratusza.
Gdzie będą nowe stacje?
Budowa metra na Wolę miała ruszyć równolegle z budową w kierunku na Targówek. Nie udało się. O ile w stronę Targówka prace ruszyły już w maju, tak po zachodniej stronie pojawiały się kolejne problemy. W środowisku warszawskiej Platformy Obywatelskiej słychać było głosy, że sprawa może mieć drugie – polityczne dno. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.
Wojewoda od początku przekonywał jednak, że główną przyczyną niewydanych pozwoleń są braki w dokumentacji Metra Warszawskiego. Ostatni poprawiony komplet akt miasto dostarczyło do urzędu Sipiery zaledwie kilkanaście dni temu.
W ramach rozbudowy II linia metra zyska trzy nowe stacje. Księcia Janusza (pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza), Płocka (w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej) oraz Młynów (pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny).
Opóźnienia w budowie metra
kw/b
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie