Do szkoły na rowerach i hulajnogach. Wygra ta, która "wykręci" najwięcej

Rowerowa grywalizacja
Rowerowa grywalizacja
Źródło: zdm.waw.pl

Kampania "Rowerowy Maj" skierowana do uczniów szkół podstawowych po raz pierwszy wystartowała w stolicy. W ramach akcji można m.in. wygrać zajęcia z piłkarzami Legii oraz spotkania z topowymi kolarzami na trybunie honorowej Tour de Pologne.

W czwartek rano, do szkoły podstawowej nr 154 na warszawskiej Białołęce na rowerach przyjechali Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydenta Warszawy oraz Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich (i pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej).

W ten sposób zainaugurowali akcję "Rowerowy maj", mającą promować dojeżdżanie na lekcje rowerami, hulajnogami albo na rolkach. Zachętą ma być zbieranie naklejek za eko-dojazdy.W "Rowerowym Maju" udział bierze 55 szkół i ponad 33 tysiące uczniów. W stolicy jest to pilotażowy projekt, do którego zaproszono po 3 szkoły z każdej dzielnicy.

Przed inauguracją kampanii przeszkolono blisko 100 rowerowych koordynatorów, zorganizowano spotkania z doradcą metodycznym, który opowiadał o aspektach zdrowotnych, fizycznych oraz nauce samodzielnego podejmowania decyzji."Rowerowy Maj" jest kampanią edukacyjną z elementami rywalizacji. Rywalizują uczniowie, klasy oraz szkoły, dlatego nagrody przewidziano na wszystkich poziomach. Wygrywa szkoła i klasa, w której przeważa stosunek liczby przyjazdów do szkoły na rowerze do liczby uczniów w szkole lub klasie.Zasady "grywalizacji", bo tak określono tę edukacyjną zabawę, są bardzo proste: każdy uczeń, który przyjedzie do szkoły na rowerze, otrzyma dwie naklejki. Jedną z nich przykleja do swojego specjalnego dzienniczka rowerowego, a drugą na klasowy plakat Rowerowego Maja.

Nagrody dla szkół

Uczniowie przez cały miesiąc będą otrzymywać naklejki za dojazdy do szkoły w sposób aktywny: na rowerze, rolkach czy hulajnodze. Ci, którzy zbiorą ich najwięcej, otrzymają atrakcyjne nagrody.

Formuła kampanii przewiduje nagrody dla trzech najlepszych szkół w Warszawie: m.in. budowę zadaszonego parkingu rowerowego, mobilne miasteczko ruchu drogowego czy rowery. Najlepsze klasy otrzymają wejściówki do instytucji kultury, sportu lub nauki, a uczniowie - akcesoria rowerowe.

Patronem honorowym kampanii jest Ambasada Holandii, która najaktywniejszą klasę zaprosi do siebie na wycieczkę „Ambasada bez tajemnic”.

Sukcesy rowerowych inicjatyw

Inicjatorem akcji jest Miasto Gdańsk, które realizuje ją już po raz trzeci. W tym roku do udziału w "Rowerowym Maju" zostały zaproszone inne miasta, m.in. Warszawa, Wrocław, Gdynia, Sopot, Zamość, Lublin, Tczew i Elbląg.

Zabawa ma trwać do 31 maja.

ms/sk

Czytaj także: