Przy rondzie ONZ będzie jedyna stacja centralnego odcinka II linii metra, której korpus znajdzie się dokładnie pod skrzyżowaniem. Po wykonaniu prac po zachodniej stronie, budowniczowie przełożyli na tę część ruch naziemny i przystąpili do budowy po stronie wschodniej.
Ze względu na konieczność utrzymania ruchu wzdłuż al. Jana Pawła II budowa stacji C10 została podzielona na dwa etapy. W pierwszym powstały ściany szczelinowe, barety oraz strop górny zachodniej głowicy stacji. Teraz odbywa się po niej ruch samochodowy i tramwajowy - informuje konsorcjum budujące II linię metra.
Wyrzutnia powietrza
Co się teraz dzieje we wschodniej części?
Ukończone są ściany szczelinowe, które sięgają głębokości 53 metrów. Gotowa jest też część górnego stropu. Pozostawiono w nim otwór technologiczny, który umożliwi wykonanie wykopu podstropowego. Znajdujący się tam specjalny komin będzie w przyszłości wyrzutnią powietrza.
Od strony ulicy Prostej widać już część pasażu. Wyraźnie rysują się tutaj dwa wejścia: w północno- oraz południowo-zachodnim narożniku skrzyżowania. Nie sposób nie zauważyć miejsc, w których zostaną zamontowane schody stałe i ruchome – informuje konsorcjum AGP.
Budują wejścia
Wejść do stacji będzie łącznie 11, po 2 w każdym narożniku, a także 3 na wysepkach tramwajowych. Obecnie trwają prace przy budowie wejść w północno-wschodniej i południowej części skrzyżowania.
Rondo ONZ jest jedyną stacją centralnego odcinka II linii metra, której korpus znajdzie się dokładnie pod skrzyżowaniem. Zaprojektowano i wybudowano system łączących się przejść podziemnych.
ran/mz
Źródło zdjęcia głównego: budowametra.pl