Wykonawca ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy poinformował, że prace przenoszą się pod ziemię. Firma Astaldi chwali się postępem prac i zapowiada, że wbrew zapisom umowy, nie będzie zimowej przerwy w robotach.
- Odcinek A, z tunelem pod Południową Obwodnicą Warszawy jako ostatni otrzymał Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowych (kluczowy dokument pozwalający rozpocząć inwestycję - red.). Mimo to, prace na najtrudniejszym odcinku trasy są wykonane w 50 procentach - chwali się Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy.
Według Witczyńskiego, gotowe jest już 80 procent ścian szczelinowych, dzięki czemu prace związane z budową tunelu, mogą się przenieść pod ziemię. Ostatnie ściany są obecnie "wylewane" w okolicy alei Komisji Edukacji Narodowej.
Według planu, przerwa w budowie miała trwać od 15 grudnia do 15 marca. Jak zapewnia wykonawca, będzie ona krótsza i potrwa niecałe dwa tygodnie na przełomie roku. - Wbrew zapisom w umowie nie będzie zimowej przerwy w pracach, a tylko świąteczna - dodaje przedstawiciel Astaldi.
Zmiany na Rosoła
9 stycznia zmieni się organizacja ruchu na ulicy Rosoła. Dwa pasy ruchu będą przeniesione na wschodnią jezdnię. Wykonawca stworzy dodatkowo jeszcze jeden pas na czas budowy. - Potrzebne jest miejsce, by można zrobić kolejne ściany tunelu - tłumaczy zmiany Witczyński.
Prace przy POW na Ursynowie ruszyły 1 marca. Astaldi buduje na Ursynowie odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy z dwoma węzłami drogowymi – Ursynów Zachód i Ursynów Wschód. Droga będzie miała po 14,5 metra szerokości w każdą ze stron. Przewidziane są po trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości około 3,75 metra.
Na trasie powstanie też tunel o długości około 2,3 kilometra. Zacznie się na wysokości ulicy Indiry Gandhi a skończy za Nowoursynowską. Kierowcy będą przejeżdżać pod istniejącym tunelem metra. W najgłębszym miejscu budowniczowie POW pracują 34 metrów poniżej poziomu gruntu. Według prognoz, tunelem ma przejeżdżać 120 tysięcy samochodów na dobę, w tym 10 tysięcy ciężarowych.
Cała Południowa Obwodnica Warszawy to 18,5 km drogi - od węzła Puławska do węzła Lubelska. Ma być gotowa pod koniec 2020 roku.
ml/b