Kino

Kino

Najlepsze filmy 2023. TOP20 premier kinowych zagranicznych. "Renaissance: A Film by Beyoncé" Beyoncé - recenzja

"Renaissance" to moment wspólnej celebracji odkrywania własnej wyjątkowości, własnej wartości i bycia nieperfekcyjnymi. Królowa popu bawi się wspólnie z publicznością - tą koncertową i tą kinową - na własnych zasadach: uwodzi, kusi, żeby rzucić wszystko i tańczyć razem z nią. Tańczyć w bezpiecznej przestrzeni, wolnej od uprzedzeń, najróżniejszych form stygmatyzacji, dyskryminacji.

Najlepsze filmy 2023. TOP20 premier kinowych zagranicznych. "Osiem gór" Felixa van Groeningena i Charlotte Vandermeersch - recenzja

Jeden z najlepszych europejskich filmów ostatniego ćwierćwiecza. Felix van Groeningen i Charlotte Vandermeersch z niecodziennym rozmachem stworzyli epickie dzieło, zachowując przy tym bardzo intymną opowieść, w której góry są tak samo istotnym bohaterem jak ludzie - zarówno na poziomie symbolicznym, jak i dosłownym. Góry - i rządząca się w nich własnymi prawami natura - stanowią dla człowieka odwieczne wyzwanie, a miłość do nich może być równie tragiczna co miłość łącząca dwie osoby. 

Najlepsze filmy 2023. TOP20 premier kinowych zagranicznych. "Oppenheimer" Christophera Nolana - recenzja

Christopher Nolan sięgnął po jedną z najtrudniejszych biografii amerykańskiej nauki ostatniego stulecia. Realizując biograficzny psychothriller "Oppenheimer", stworzył najlepszy film w swoim dotychczasowym dorobku. I jeden z najważniejszych tytułów kinematografii XXI wieku. Dlaczego? "Oppenheimer" jest wyjątkowym studium geniuszu, fascynacji nauką i niebezpieczeństwa, jakie ta nauka za sobą niesie.  

Najlepsze filmy 2023. TOP25 premier kinowych zagranicznych. "Georgie ma się dobrze" Charlotte Regan - recenzja

To pozornie film o dorastaniu. Dlaczego tylko pozornie? Bo główna bohaterka od samego początku jest bardzo mądrą, sprytną, żeby nie napisać przebiegłą, emocjonalnie inteligentną i jak na swój wiek imponująco dojrzałą dziewczynką. Reżyserka Charlotte Regan skorzystała z własnych doświadczeń i postanowiła spojrzeć na świat oczami 12-latki. Taka optyka pozwoliła jej rzeczywistość pokolorować i wpleść do niej elementy magiczne, surrealistyczne.