W piątek, 26 lipca, rozpocznie się budowa nowego buspasa wzdłuż ulicy Głębockiej w Warszawie. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona, wymieniona zostanie też nawierzchnia całego odcinka drogi. "Kierowcy powinni spodziewać się utrudnień" - poinformował Zarząd Dróg Miejskich.
Nowy buspas na ul. Głębockiej powstanie w obu kierunkach. W stronę Bródna na odcinku od przystanku "CH Targówek" 03 do ul. Kondratowicza. W drugą stronę zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską i zakończy na wysokości wspomnianego przystanku.
Budową nowego buspasa zajmuje się firma Balzola. Drogowcy przekazali, że pasażerowie powinni móc z niego korzystać jeszcze w tym roku. W ramach inwestycji na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona, oprócz tego wymieniona zostanie nawierzchnia całego odcinka drogi.
Zwężenie na czas budowy
W piątek, 26 lipca, około godziny 22 jezdnia ul. Głębockiej od ronda przy Trasie Toruńskiej do wjazdu na teren centrum handlowego zostanie zwężona o jeden pas. Na rondzie będzie jeden pas do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo.
Wykonawca zajmie fragment skarpy w rejonie ulicy Przy Grodzisku i trawnik po nieparzystej stronie ul. św. Wincentego od Malborskiej do Kondratowicza. Będzie tu prowadził prace przygotowawcze – miejscowe rozbiórki i przebudowę infrastruktury podziemnej.
W kolejnym etapie rozpocznie się budowa poszerzenia jezdni. Wówczas ul. św. Wincentego od Malborskiej do Kondratowicza zostanie zwężona. Kierowcy w każdym kierunku pojadą jednym pasem. Z ul. św. Wincentego na osiedla po obu stronach drogi będzie skręt tylko w prawo.
Do inwestycji dokłada prywatny inwestor
Budowa buspasa będzie kosztować ok. 14,3 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana przez inwestora prywatnego – firmę G-City, właściciela pobliskiego centrum handlowego.
Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego wybudowany zostanie także osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co ma zapewnić ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.
***
W Warszawie buspasów jest już ponad 84,5 km. Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych. Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: ZDM Warszwa