Z ruchu wyłączony został zachodni wiadukt ulicy Słowackiego, nad Trasą Armii Krajowej. Ruch w obydwu kierunkach przełożony został na wiadukt wschodni. Taka organizacja ruchu potrwa do października.
Drogowcy zamkną dla ruchu zachodni wiadukt w ciągu ulic Marymonckiej i J. Słowackiego nad Trasą Armii Krajowej (normalnie prowadzący ruch w kierunku pl. Wilsona). Ruch w obydwu kierunkach będzie się teraz odbywał wiaduktem wschodnim, na którym będą dwa pasy w kierunku Bielan oraz jeden w kierunku centrum.
Kierowcy jadący w stronę centrum na wschodni wiadukt wjadą przez tymczasowo wytoczony pas przy skrzyżowaniu Marymonckiej z ul. S. Żeromskiego, a na właściwą jezdnię Słowackiego wrócą przez zaraz za wiaduktem jeszcze przed skrzyżowaniem z Włościańską.
Bez dwóch ślimaków
Równocześnie zamknięte dla ruchu zostaną dwa ślimaki na węźle Marymoncka: prowadzący z Trasy Armii Krajowej na ul. J. Słowackiego w kierunku centrum oraz drugi pozwalający wjechać z ul. Marymonckiej na Trasę Armii Krajowej w kierunku Mostu gen. S. Grota-Roweckiego. Drogowcy wytyczyli objazdy wyłączonych ślimaków. Ruch z Trasy AK w kierunku centrum będzie odbywał się przez skrzyżowanie z ul. W. Broniewskiego, a objazd drugiego ślimaka, do Trasy Armii Krajowej w kierunku mostu Grota zostanie poprowadzony przez ulice Włościańską i Żelazowską. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do października.
Zmiany w komunikacji
Od środy 21 stycznia zostaną wprowadzone poważne zmiany w komunikacji. Sześć linii autobusowych zostanie skierowanych na trasie objazdowe. 112, 156, N02 (w kierunku krańców CH MARKI, DW.WSCHODNI (KIJOWSKA), MARYSIN): od zjazdu z ul. J. Słowackiego na Trasę Armii Krajowej: J. Słowackiego – Włościańska – Żelazowska – al. Armii Krajowej i dalej swoimi trasami; 132, N13, N63 (w kierunku krańców METRO MARYMONT, DW.CENTRALNY): od zjazdu z Trasy Armii Krajowej w kierunku Bielan: J. Słowackiego – Żeromskiego – zawrotka na rondzie na skrzyżowaniu S. Żeromskiego/T. Duracza/A. Sacharowa – S. Żeromskiego – J. Słowackiego i dalej swoimi trasami.
Ostatni rok prac
Wielki remont Trasy AK i mostu Grota rozpoczął się 19 października 2013 roku. Kierowcy stracili możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska. Największe utrudnienia są związane z wyłączeniem części mostu Grota.
Prace potrwają do jesieni 2015 roku. Najważniejsze to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych.
jb/r