Choć Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiadał, że nie będzie ekranów akustycznych przy ulicy Wołoskiej, to teraz wraca do pomysłu ich stawiania. Urzędnicy przekonują, że bez tego nie dostaliby pozwolenia na użytkowanie przebudowywanej ulicy.
Przypomnijmy. W kwietniu 2014 roku napisaliśmy, że wraz z poszerzeniem ul. Wołoskiej, drogowcy wzdłuż arterii postawią wysokie ekrany akustyczne. Pomysł spotkał się z krytyką i mniej więcej rok temu ZMID zapewnił, że na razie takiej ochrony przed hałasem nie trzeba budować, a w zamian za to użyty został "wyciszający" asfalt.
Wtedy też drogowcy wystąpili o nową decyzję środowiskową, która nie uwzględniała już ekranów. Ale nadal jej nie dostali.
Fuszerka na Wołoskiej? "Zabrakło nam asfaltu"
"Nie możemy czekać"
- Wciąż nie otrzymaliśmy tego dokumentu, a czekać nie możemy - mówi teraz Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.
Jak pisze "Gazeta Stołeczna", do gry włączyli się zwolennicy ekranów, którzy zablokowali starania ZMID w Samorządowym Kolegium Odwoławczym.
- Wykonawca w połowie listopada zakończy wszystkie prace, a bez nowej decyzji środowiskowej nie dostaniemy pozwolenia na użytkowanie - zaznacza Gajewska.
I wyjaśnia, że dlatego inwestycja musi być realizowana zgodnie z poprzednią decyzją środowiskową, czyli z ekranami. Zostaną umieszczone z przerwami na odcinku ok. 670 metrów po stronie zachodniej ( jezdnia w kierunku Ursynowa). - Chcielibyśmy, aby były one jednak mniejsze niż zakładał projekt i bardziej estetyczne - zapewnia rzeczniczka.
Przebudowali ponad kilometr ulicy
W ramach prac ulica rozbudowywana została na odcinku 1200 metrów. Do dyspozycji kierowców oddane zostaną dwie jezdnie o trzech pasach ruchu. Wydzielone zostało także torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Wołoskiej i Woronicza oraz wybudowana została pętla tramwajowa.
Ulice Racławicka, Odyńca, Woronicza, Karwińska, Maratońska, Balonowa, Baboszewska, Janka Bytnara Rudego, Marzanny, Bełska, Garażowa zostały przebudowane.
Drogowcy wybudowali również chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe wraz z wiatami, zjazdów, oświetlenie drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie pionowe i poziome z elementami monitoringu i zarządzania ruchem drogowym.
W październiku częściowo przebudowana ulica została udostępniona kierowcom.
su/ran