Zamówienie dotyczy dostarczenia "wyrobów kamiennych" na bulwary. Wykonawca potrzebuje m.in. ponad 200 ton kostki brukowej, kilkadziesiąt metrów bieżących krawężników czy prawie 500 mkw. płyt chodnikowych.
Koperty z ofertami zostaną otwarte 5 maja, zaś ostatnia dostawa materiałów powinna się odbyć do 25 maja.
– Wybrany dostawca będzie dowoził materiał partiami – mówi nam Wiktor Wojewódzki, dyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg i zaznacza, że na bulwarach cały czas trwają prace. Jakie?
– Podwykonawcy Hydrobudowy kończą poprawki na tym fragmencie. Budujemy też kanalizację tłoczną przy przejściu podziemnym na Grodzkiej – wyjaśnia Wojewódzki.
"Nie mówimy o terminie"
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa tego fragmentu bulwarów od ulicy Boleść do mostu Śląsko-Dąbrowskiego, zakończy się do końca czerwca tego roku.
– Potem czeka nas procedura odbiorowa. Bulwary będą sprawdzać m.in. Powiatowa i Wojewódzka Inspekcja Nadzoru Budowlanego. Dlatego na razie nie mówimy o terminie otwarcia ich dla mieszkańców – przyznaje Wojewódzki.
Drugi odcinek, od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do okolic mostu Świętokrzyskiego, to nadal zaawansowany plac budowy. Olszewski mówił w lutym, że ten fragment ma być gotowy dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.
Pechowe bulwary
Budowę bulwarów rozpoczynała gdańska Hydrobudowa. Na początku lutego wyszło na jaw, że firma złożyła wniosek o upadłość. Miasto wypowiedziało jej umowę na bulwary, tłumacząc, że głównym powodem takiej decyzji nie były problemy finansowe wykonawcy, ale niezadowalające tempo prac przy budowie.
Na przebudowanych bulwarach znajdą się wodny park zabaw, plaża miejska, ogrody dydaktyczne, amfiteatr i siedem pawilonów, w tym galerie, pawilon plażowy i kawiarnie, pomosty dla jednostek indywidualnych, zostanie wykonana również kaskada wodna od pomnika Syreny w stronę Wisły.
Przebudowa miała kosztować 122 mln złotych.
Bulwary cały czas są niedokończone
Tak bulwary wyglądały 30 stycznia:
Bulwary to nadal plac budowy
jb/