Jak informuje ratusz, te pieniądze pójdą na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz zakup 13 fabrycznie nowych pociągów. Dofinansowanie pozwoli także na wykonanie projektów kolejnych stacji II linii metra. Prezydent Warszawy nie kryła zadowolenia z unijnego wsparcia. – Dzięki metru mieszkańcy zyskają szybkie i wygodne połączenie z centrum miasta a tam, za pośrednictwem pierwszej linii będą mogli sprawnie przemieścić się dalej – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz.
W sumie ponad 6,5 km trasy
Budowa trzech stacji na prawym brzegu już trwa. Wykonawcą inwestycji jest Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi nieco ponad miliard złotych brutto. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje w stronę Targówka to: Szwedzka pod ul. Strzelecką po jej wschodniej stronie; Targówek w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka w rejonie zbiegu Pratulińskiej z Trocką. Tutaj znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania – informuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy ratusza. Umowy na budowę odcinka zachodniego jeszcze nie podpisano. Tam, z ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka w rejonie skrzyżowania Płockiej z ul. Wolską; Młynów planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Wykonawcą będzie turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Kwota kontraktu wynosi ponad 1,1 mld złotych – dodaje Milczarczyk.Za unijne pieniądze powstaną projekty kolejnych stacji, bo druga linia ma być dłuższa o trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim. Miasto przewiduje zakończenie ich budowy do 2022 roku.
skw/mś