- Wczoraj zapadła decyzja Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o tym, jakie kolejne prace trzeba wykonać wokół tunelu Wisłostrady - powiedział w środę Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Dwa miesiące prac?
Chodzi o umacnianie tunelu, po pracach związanych z awarią. Na wykonanie zaleceń WINB, wykonawca prac będzie miał 2 miesiące, czyli musi się uporać z nimi najpóźniej do końca kwietnia.
To potwierdza również Zarząd Dróg Miejskich, który tunel ma pod swoją opieką. - Odbyło się spotkanie trójstronne z udziałem wykonawcy metra, wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego i ZDM. Na tym spotkaniu WINB wydał postanowienie o przedłużeniu prac dla wykonawcy do końca kwietnia - mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. - Trzeba pamiętać, że te prace muszą posłużyć na lata, dlatego bezpieczeństwo tunelu jest sprawą priorytetową. Prosimy kierowców o cierpliwość - dodaje.
I zaznacza, że same skutki sierpniowej awarii zostały usunięte. A po wykonaniu prac wzmacniających, wykonawca będzie musiał dostarczyć do Zarządu Dróg Miejskich dokumentację powykonawczą. - Później wydajemy własną opinię i przesyłamy dokumenty do nadzoru budowlanego. Następnie WINB wydaje postanowienie. Jeśli nie będzie żadnych zastrzeżeń, to jako administrator tunelu niezwłocznie go otworzymy - wyjaśnia procedury Gałecka.
- To może oznaczać, że tunel będzie zamknięty nawet do końca czerwca - przyznaje z kolei Malawko.
Kolejne terminy
Przypomnijmy, pod koniec sierpnia Mustafa Tuncer, dyrektor projektu w AGP Metro Polska zapowiadał, że Wisłostrada zostanie otwarta za 2-4 miesiące. W październiku prezes Metra Warszawskiego zapewniał, że wszystkie prace zakończą się do połowy grudnia. W listopadzie okazało się, że to nierealne. Miejski koordynator remontów mówił o końcu stycznia. Potem, o terminach nikt nie chciał już oficjalnie rozmawiać.
Sierpniowa awaria
W nocy z 13 na 14 sierpnia na budowie stacji II linii metra Powiśle budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty.
Wprowadzono objazdy dla kierowców, między innymi przez bulwary wiślane.
Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalnie planowana data zakończenia inwestycji to październik 2013 r.
ran/par
Źródło zdjęcia głównego: Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl