W poniedziałek tramwaje linii 4 i 41 wróciły na swoje podstawowe trasy i dojeżdżają ulicą Annopol do pętli Żerań Wschodni. Nadal niedostępna jest natomiast pętla Annopol.
Tramwaje linii 4 kursują na Żerań z Wyścigów, natomiast linii 41 - z zajezdni Mokotów.
Wciąż zamknięta jest natomiast pętla Annopol, więc tramwaje linii 1, 3 i 25 kursują na trasach wydłużonych do Żerania Wschodniego.
Na swoją podstawową trasę wróciły autobusy linii 356 i kursują trasą Suwalska - Witebska. Zastępcze linie tramwajowe 74 i autobusowe Z-3, Z-4 zostały zlikwidowane.
Udogodnienia dla niepełnosprawnych
W ramach modernizacji przebudowano 34 perony, dostosowując je do niskopodłogowego taboru. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z ramp wjazdowych oraz z płytek z wypustkami. Na przystanku Bródnowska będzie można wsiadać z poziomu przystanku, a nie jak do tej pory - z poziomu ulicy.
- Zmodernizowano przejazdy drogowe przez tory, wymieniona została sieć trakcyjna. Platformy przystanków autobusowych zostały dodatkowo oświetlone - wylicza Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.
Jak dodaje, zmodernizowano kilka kilometrów torowiska, a Tramwaje Warszawskie planują jeszcze zainstalować tablice Systemu Informacji Pasażerskiej.
Wielki remont
Remont torowiska rozpoczął się w sierpniu. Początkowo informowano, że zakończy się w połowie listopada.
Już raz tramwaje wróciły na Bródno. Było to w październiku. Ale pasażerowie nie cieszyli się długo z tego stanu rzeczy - na początku listopada znowu wycofano składy z tej części miasta. Części prac nie udało się wykonać przed Wszystkich Świętych.
Obecnie roboty toczą się na pętli Annopol. ZTM nie informuje, do kiedy potrwają.
su/b