Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego, trasa na Gocław będzie miała początek w pobliżu skrzyżowania ulicy Międzynarodowej i alei Waszyngtona. "Pobiegnie wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego. Dalej, tory przejdą nad aleją Stanów Zjednoczonych po wiadukcie, na którym powstanie wygodny węzeł przesiadkowy pozwalający przesiąść się z tramwajów do autobusów jadących w kierunku stacji metra Politechnika, Grochowa i Rembertowa" - czytamy w komunikacie.
3,6 kilometra, siedem przystanków
Aleja Stanów Zjednoczonych ma zostać przebudowana i obniżona. "Dalej trasa tramwaju na Gocław usytuowana będzie w ciągu rezerwy terenowej między nowo zbudowanymi osiedlami przy Nowaka-Jeziorańskiego do Bora-Komorowskiego. Ostatnie półtora kilometra nowej trasy przebiegnie ulicą Bora-Komorowskiego do pętli autobusowej, która jest w pobliżu trasy Siekierkowskiej" - doprecyzowali urzędnicy.
I zaznaczyli, że łączna długość nowej trasy wyniesie około 3,6 kilometra, będzie przy niej siedem przystanków. Inwestycja ma objąć także modernizację trasy tramwajowej w alei Waszyngtona, gdzie Tramwaje Warszawskie mają w planach zmodernizować tory o długości 2,5 kilometra i przebudować dziewięć peronów.
Wykonawca dokumentacji będzie miał dziewięć miesięcy na opracowanie projektów budowlanych. Tramwaje Warszawskie planują budowę między 2021 a 2023 rokiem. Jest ona dofinansowana ze środków unijnych na lata 2014–2020.
Dwie odnogi trasy na Wilanów
Jak zapowiedział ZTM, trasa tramwaju na Wilanów zacznie się przy stacji metra Pole Mokotowskie, następnie będzie przebiegać ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj ma pokonywać ulicą Goworka i Spacerową.
"Dalej trasa będzie przebiegała ulicą Jana III Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów" - poinformowali urzędnicy. Według ich zapowiedzi, powstaną dwie odnogi trasy - pierwsza wzdłuż Gagarina aż do Czerniakowskiej, druga będzie zlokalizowana wzdłuż ulicy Bonifacego aż do pętli autobusowej Stegny.
"Główna trasa do Miasteczka Wilanów będzie zbudowana w Alei Rzeczpospolitej, a końcowy terminal znajdzie się w pobliżu skrzyżowania Rzeczypospolitej z Branickiego" - czytamy w komunikacie.
Dokumentacja projektowa ma także zostać opracowana dla opcjonalnego przedłużenia do południowej obwodnicy Warszawy wraz z rozwidleniem w ciągu wschodniej części Branickiego aż do Przyczółkowej.
Wykonawca dokumentacji projektowej będzie miał około 15 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych. Realizację umowy na roboty budowlane zaplanowano lata 2021- 2023.
mp/b