168 nowych autobusów, w tym cztery hybrydowe - to zamówienie podzielą między siebie dwie firmy. Solaris dostarczy m.in. przegubowce, a Solbus krótkie pojazdy.
Mają być nowoczesne, ekologiczne, z klimatyzacją "śródziemnomorską", a cztery z nich - z napędem hybrydowym. Miejskie Zakłady Autobusowe rozstrzygnęły przetarg na 168 nowych pojazdów.
Doświadczony Solaris, debiutujący Solbus
Zamówienie podzielą między siebie dwie firmy. Jedną z nich będzie debiutujący w Warszawie Solbus, który dostarczy dwadzieścia 10,5 metrowych pojazdów za 18,2 miliona złotych.
Z kolei 12-metrowe (36 sztuk) i 18-metrowe (112 sztuk) wozy dostarczy znany już dobrze Solaris, który dostanie za nie bez mała 200 milionów złotych.
Hybrydowy Trakt Królewski
Cztery z tych ostatnich mają mieć napęd hybrydowy. Już teraz wiadomo, że trafią na linie kursujące Traktem Królewskim. - Tego typu pojazdy są tańsze w eksploatacji, ponieważ zużywają o około 20 procent mniej paliwa niż klasyczne pojazdy - przekonuje MZA.
Dzięki tej dostawie Warszawa będzie miała największą ilość autobusów hybrydowych w Polsce. Do tej pory po jednym egzemplarzu mają Poznań i Sosnowiec.
Wszystkie nowe autobusy mają być wyposażone m.in. w monitoring, elektroniczne tablice wewnętrzne i zewnętrzne, a także bardzo klimatyzację "śródziemnomorską", wydajniejszą od zwyczajnej.
Mają być dostarczone do końca roku, a pierwsze z nich już za 22 tygodnie.
Ikarusy znikają, neoplany do kasacji
To zamówienie, nazywane przez MZA przetargiem stulecia, oznacza koniec pewnej epoki w warszawskiej komunikacji. Nowe pojazdy zastąpią ostatnie kursujące po mieście ikarusy, a także najstarsze jelcze i pierwsze niskpodłogowce w Warszawie - neoplany. Te ostatnie mają iść do kasacji.
roody/mz
Źródło zdjęcia głównego: | Parliament UK