Zachodnia obwodnica Radomia to nowy odcinek trasy ekspresowej S7. Będzie ona budowana po nowym śladzie; ominie Radom i zapewni płynny przejazd między Warszawą, Kielcami i Krakowem.
- Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że najpierw wykonawca przygotuje projekt budowlany. Ma on być gotowy do połowy 2016 roku - poinformował Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wybudują 20 wiaduktów
W drugim półroczu przyszłego roku roboty powinny ruszyć pełną parą. Obecnie prowadzone są prace przygotowawcze; trwa m.in. wycinka drzew i budowa tymczasowych dróg dojazdowych.
W ramach inwestycji przewidziano budowę dwóch pasów ruchu w obu kierunkach, 4 węzłów drogowych, 20 wiaduktów, 4 mostów i 2 kładek dla pieszych. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe.
Wjazd na obwodnicę będzie możliwy na węzłach: Radom Północ (w Jedlance), Radom Zachód (w Mleczkowie), Wolanów i Radom Południe (w Młodocinie). Koszt inwestycji to 729,4 mln zł. Wykonawcą robót jest hiszpańska firma Dragados. Obwodnica ma być oddana do ruchu przed końcem 2018 r.
Obecnie budowany jest także liczący około 22 km odcinek trasy S7 od obwodnicy Radomia do granicy województw: mazowieckiego i świętokrzyskiego. Trasa na tym odcinku będzie biec w przeważającej części po nowym śladzie.
Wykonano 35 proc. robót
Jak poinformował rzecznik GDDKiA, na tym odcinku wykonano do tej pory 35 proc. przewidzianych w kontrakcie robót, z czego ponad połowę - przy obiektach mostowych, których na trasie ma powstać ponad 20. Nową ekspresówką na tym odcinku kierowcy mają pojechać w 2017 roku. Wartość prac budowlanych wynosi 682,2 mln zł.
PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA