Chodzi o trzy ostatnie odcinki obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska.
Sprawa utknęła w sądzie
Początkowo informowano, że podpisanie z firmami umów nastąpi w lipcu tego roku. Z powodu licznych odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, termin ten się przesuwał.
Skargi odrzucono, jednak umowy wciąż nie mogły zostać podpisane. Drogowców wstrzymywały procedury odwoławcze w innym postępowaniu - na wybór firmy nadzorującej prace na wszystkich trzech odcinkach (wyłonionym wykonawcą została firma Egis Polska Inżynieria).
- Nadzór dotyczy także prac przy projekcie, więc wyłonieni wykonawcy i tak by nie mogli rozpocząć prac - tłumaczyła wówczas GDDKiA, która chciała podpisać razem wszystkie cztery umowy (trzy - na projektowe i budowlane oraz jedną na nadzór inwestorski).
Chociaż i w tym przypadku KIO odrzuciła skargi, jedna z firm biorących udział w przetargu - TPF - sprawę skierowała do sądu. - Rozprawa odbyła się 3 listopada tego roku w Sądzie Okręgowym. Ogłoszenie wyroku nastąpiło 17 listopada. Sąd nie uznał racji TPF - mówi Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.
Oznacza to, że umowy mogą zostać podpisane. - Nastąpi to w najbliższych tygodniach - zapewnia rzecznik. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu.
Ważna inwestycja w trzech odcinkach
Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. - Co za w tym idzie, przez pierwsze miesiące, do roku, będą wykonywane prace projektowe i przygotowawcze. Następnie ruszą pierwsze, widoczne gołym okiem roboty - informuje Krynicki.
Ostatni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy podzielono na trzy odcinki:
Odcinek A - od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za - 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi.Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego -projekt stworzy i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.
Więcej o tym odcinku przeczytasz tutajOdcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych WARBUD S.A.
Inwestycja ma być oddana w 2020 roku.
Tędy pobiegnie tunel pod Ursynowem:
Zbudują tunel pod Ursynowem
POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY OD WĘZŁA PUŁAWSKA DO WĘZŁA LUBELSKA:
su/b
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl