- Do konstrukcji "starego" mostu gen. S. Grota-Roweckiego zamontowany został ostatni element konstrukcji poszerzającej. Przeprawa jest teraz szersza o około 10 metrów niż przed remontem – poinformował we wtorek przed południem wydział prasowy urzędu miasta.
Dospawali 104 elementy
Przeprawa została poszerzona do 46 metrów, a to oznacza, że na każdej nitce mostu będzie po pięć pasów ruchu – po dwa wewnętrzne dla przejazdów tranzytowych i po trzy zewnętrzne, oddzielone barierą, dla ruchu lokalnego.Do konstrukcji "starego" mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali.Dodatkowo, na północnej części mostu powstanie ścieżka rowerowa, a na południowej - chodnik. - Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko 7 miesięcy. Remont wzbudza duże zainteresowanie mieszkańców stolicy, którzy podkreślają, że efekty prac budowlanych możemy oglądać praktycznie z dnia na dzień. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu robót na południowej nitce trasy, jak i płynności ruchu drogowego jaki możemy zauważyć na wyremontowanej już północnej części. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie prac - mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Remont Trasy AK
Wielki remont Trasy AK i mostu Grota rozpoczął się 19 października 2013 roku. Kierowcy stracili możliwość przejazdu trzema zjazdami: na prawym brzegu z Tarchomina i Jagiellońskiej na most oraz na lewym - z mostu w stronę Gdańska. Największe utrudnienia związane są z wyłączeniem części mostu Grota.Prace potrwają do jesieni 2015 roku. Najważniejsze to połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka i Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni, stworzenie ścieżek rowerowych, a także ciągów pieszych i rowerowych.
SCHEMAT MOSTU GROTA PO PRZEBUDOWIE:
ran/r