Jak informują PKP PLK, od 24 września pociągi będą się zatrzymywały na wszystkich przystankach na tej trasie oraz na stacji Pruszków.
35 minut
Czas przejazdu między Warszawą Zachodnią a Grodziskiem Mazowieckim wyniesie około 35 minut. Jednocześnie od poniedziałku do piątku utrzymana będzie dodatkowa komunikacja autobusowa pomiędzy Pruszkowem a Piastowem.
PKP PLK zapewnia, że prędkość składów pasażerskich, po uzyskaniu wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h, a komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy.
Zakończenie wszystkich prac, zgodnie z umową, planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Ponad rok utrudnień
Koszt inwestycji to 285 milionów złotych. Jest częściowo pokrywany z funduszy europejskich. Realizuje ją konsorcjum firm Intercor oraz Mosty Łódź.
Kolej od samego początku miała dwa warianty tego remontu. Inna propozycja zakładała, że pociągi jeździłyby po jednym torze między stacją Warszawa-Włochy i Pruszkowem. Dalej na trasie między Pruszkowem i Grodziskiem tory by zamknięto. Przy takim wariancie remont trwałby jednak aż 33 miesiące.
Po konsultacjach zdecydowano o całkowitym zamknięciu torów, za to na krótszy okres.
Poniedziałek po zamknięciu linii do Grodziska
Poniedziałek po zamknięciu linii do Grodziska
PAP/kz/mś
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock