Pięć firm chce zaprojektować przedłużenie ulicy Ciszewskiego. Najdroższa oferta opiewa na prawie 2 mln zł, najtańsza na niespełna 700 tysięcy zł. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zakłada, że pełna dokumentacja będzie gotowa w 2017 roku. Kiedy ruszą prace?
Chodzi o ważne połączenie Ursynowa Północnego i Miasteczka Wilanów. O tym, że ZMID szuka projektanta tej drogi pisaliśmy w czerwcu. Zgłosiło się pięć firm. We wtorek otwarto koperty z ich ofertami.
Od 700 tysięcy do 2 mln złotych
Najniższą - nieco ponad 695 tysięcy złotych złożyło konsorcjum GETINSA POLSKA Sp. z o.o. i GETINSA – PAYMA S.L. Najdroższą - ok. 1 mln 969 tys. złotych - Wrocławskie Biuro Projektów DROSYTSEM Sp. z o.o.
Ponadto, do przetargu zgłosiło się także Biuro Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT – WARSZAWA Sp. z o.o., które zaproponowało nieco ponad 1 mln złotych, Mosty Katowice Sp. z o.o. - niecałe 897 tys. złotych i Schuessler – Plan Inżynierzy Sp. z o.o. z ofertą na nieco ponad 815 tysięcy złotych.
Wyłoniony wykonawca będzie musiał opracować projekt budowlany i wykonawczy prawie 1,5-kilometrowego odcinka ul. Ciszewskiego od ul. Kiedacza na Ursynowie do al. Rzeczpospolitej w Wilanowie.
Jak informowali drogowcy, będzie on musiał przedstawić dwa warianty inwestycyjne dla tej drogi, tak by jak najmniej ingerować w Skarpę Ursynowską (to rezerwat przyrody).
Do obowiązku wyłonionej firmy będzie także uzyskanie decyzji środowiskowej oraz zezwolenia na realizację inwestycji, czyli dokumenty niezbędne do rozpoczęcia budowy trasy i pozyskania pod drogę gruntów.
- Trwa weryfikacja złożonych ofert - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. Drogowcy na ten cel mają przeznaczonych około 1 mln 749 tysięcy złotych.
Kiedy pierwsze prace?
Ratusz wpisał budowę przedłużenia Ciszewskiego na odległe lata 2020-2023. Wybrany w przetargu projektant ma dwa lata na wykonanie koncepcji i zebranie niezbędnych dokumentów. Jak zakładają drogowcy, w 2017 roku dokumentacja powinna być gotowa.
Ale istnieje możliwość, że budowa ruszy szybciej. – Jeśli Rada Warszawy zdecydowałaby się przesunąć pieniądze, teoretycznie prace mogłyby się zacząć w 2018 roku – tłumaczyła w czerwcu Gajewska.
su/b
Źródło zdjęcia głównego: targeo.pl