Budowę dwóch nowych przystanków kolejowy dla pociągów aglomeracyjnych, przebudowę trzech kolejnych oraz węzeł przesiadkowy z II liną metra do 2018 r. zapowiadają PKP PLK. To kolejny etap przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego.Spółka ogłosiła przetargi na realizację tych inwestycji. Rozpoczęcie prac planowane jest pod koniec 2016 r. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki – Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”.- Efektem inwestycji realizowanych w stolicy będzie wyższa, jakość, niezawodność oraz dostępność komunikacji kolejowej w całej aglomeracji. To także szansa dla SKM i Kolei Mazowieckich, na rozbudowanie i uatrakcyjnienie swojej oferty. Podobne rozwiązania realizujemy w Krakowie, Poznaniu czy Trójmieście. Usprawnienie ruchu aglomeracyjnego to jeden z podstawowych celów inwestycji PLK przewidzianych do 2023 roku – powiedział w piątek członek zarządu PKP PLK Marcin Mochocki.
Zamiast węzłów przesiadkowych będą "węzły spacerowe"
Dwa nowe przystanki
W ramach inwestycji zostaną przebudowane 3 przystanki: Warszawa Koło, Warszawa Kasprzaka i Warszawa Zachodnia. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Mazowieckich i SKM: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązkowska.Perony mają być wyposażone w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W przejściach między peronami a przystankami komunikacji miejskimi zainstalowane mają być windy.Przystanki będą również wyposażone w monitoring. Według planu PKP PLK przystanek Warszawa Koło stanie się dużym zintegrowanym centrum przesiadkowym, łączącym kolej z komunikacją miejską, w tym II linią metra. - Przetarg na linię obwodową to kolejne, po rozpoczętej rozbudowie stacji Warszawa Gdańska i pracach na Moście Gdańskim przedsięwzięcie PLK, przygotowujące modernizację linii średnicowej - dodał Mochocki. Zarządca infrastruktury na linii obwodowej przebuduje także 7 wiaduktów kolejowych i wybuduje 3 nowe kładki.Przetarg na modernizację linii obwodowej w Warszawie jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PKP PLK w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania projektów infrastrukturalnych „Łącząc Europę” Connecting Europe Facility (CEF). Wszystkie zgłoszone w tym konkursie projekty zostały pozytywnie ocenione przez ekspertów Komisji Europejskiej, którzy przyznali PLK dofinansowanie, ponad 7 mld zł.
Kolejarze zbudują podziemne przejście między metrem a dworcem Śródmieście
PAP/jb