Jakie wnioski płyną z badania? 98,2 proc. osób, które wzięło w nim udział oceniło działanie metra jako dobre i raczej dobre (wzrost o 4,3 proc. w porównaniu do 2013 r.). To najlepszy wynik w historii.
Szybko i bezpiecznie
96,8 proc. osób pozytywnie oceniło punktualność metra (o 2,8 proc. więcej niż rok temu), szybkość jazdy dobrze oceniło 96,3 proc. (+5,5 proc.) oraz bezpieczeństwo – 95,5 proc. osób (+3,5 proc.).
Wysokie noty – 92,4 i 91,4 proc. otrzymał również system informacji w wagonach i na stacjach metra (+8,9 i +6,9 proc.). Zadowolonych z udogodnień dla osób niepełnosprawnych było 72 proc. osób (+11,4 proc.).
Docenili stację Stare Bielany
Oceniono również częstotliwość kursowania pociągów metra. 87 proc. badanych wypowiedziało się pozytywnie o częstotliwości w godzinach od godz. 9.00 do godz. 14.00, natomiast odsetek osób zadowolonych z częstotliwości kursowania w godzinach 14.00 – 19.00 wyniósł 89 proc. (+5,4 proc.).
Najpopularniejszą stacją okazały się Stare Bielany, na którą zagłosowało 4,3 proc. osób. Druga stacja w rankingu – Plac Wilsona otrzymała 3,8 proc., a trzecia – Centrum 2,9 proc. głosów.
W kilkudniowym badaniu TNS Polska na zlecenie Metra Warszawskiego wzięło udział ponad 1500 respondentów. Przeprowadzono je na 21 stacjach w godzinach kursowania pociągów
PEŁNE WYNIKI BADANIA ZNAJDZIESZ TUTAJ
W 2014 roku doszło do pożaru w wagonie metra inspiro. To nie wpłynęło negatywnie na oceny pasażerów.
O przyczynach awarii mówi przewodniczący komisji powypadkowej
lata/b
Źródło zdjęcia głównego: Maciej Wężyk /tvnwarszawa.pl