"Malowniczy widok". 578 drzew ścięto pod budowę Czerniakowskiej-bis

Wycinka pod budowę nowej Czerniakowskiej bis
Źródło: Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl
Rozpoczęły się przygotowania do budowy Czerniakowskiej-bis. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych pod koniec lutego zakończył wycinkę drzew, które kolidowałyby z budową. Wszystkie ścięte drzewa trafiły w okolicę mostu Siekierkowskiego. - Malowniczy widok - opisuje reporter tvnwarszawa.pl.

Nasz reporter dotarł do miejsca, gdzie firma, która zajmuje się wycinką przewiozła drzewa. - Jest tu wiele drzew. Gałęzie, konary - wylicza Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

Jak dodaje, górka drzew ma wysokość kilku metrów. Składowisko ma też dużą szerokość. - Po prostu malowniczy widok - stwierdza Marcinczak.

Drzewa pod trasą Siekierkowską nie będą składowane długo. Jak dowiadujemy się z Zarządzie Miejskich Inwestycji Drogowych, zostaną one przewiezione i zutylizowane przez firmę której zlecono wycinkę.

578 drzew

Pod budowę Czerniakowskiej-bis wycięto 578 drzew. -W związku z tym, że teren był przeznaczony pod drogę, żadna inna inwestycja w ostatnich latach nie była tam realizowana i okoliczna zieleń mogła się swobodnie rozrastać. Większość drzew i krzewów stanowiły tzw. samosiejki. Wycinka nastąpi także na etapie przebudowy urządzeń podziemnych i obejmie jedynie te rośliny, które będą uniemożliwiały realizację robót. - wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska rzecznik prasowy ZMID.

I dodaje, że w ramach budowy nowej drogi posadzona zostanie zieleń. - Przygotowany projekt zieleni przewiduje posadzenie w rejonie nowej drogi 147 drzew oraz ok. 7300 krzewów. Jeśli na etapie realizacji robót budowlanych pojawi się możliwość posadzenia dodatkowych roślin na pewno z niej skorzystamy - podsumowuje Choińska-Ostrowska.

Prawie dwa kilometry

Ulica powstanie na Mokotowie. Dwujezdniowa Czerniakowska bis (oficjalnie ma się nazywać aleją Polski Walczącej) będzie przebiegać łukiem od Gagarina do Wolickiej. Będzie też łączyła się z Trasą Siekierkowską poprzez istniejący już węzeł.

Długość drogi to około dwóch kilometrów. W pasie dzielącym jezdnie, na odcinku od planowanej ulicy Melomanów do planowanej Wschodniej, powstanie rezerwa pod przyszłą trasę tramwajową. Jednak, do czasu jej powstania, przeznaczona zostanie pod pasy dla autobusów. W ramach inwestycji, zaprojektowano cztery skrzyżowania pełne i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo. Wzdłuż ulicy powstaną też chodniki, ścieżki rowerowe, latarnie.

Budowa ma rozpocząć się wiosną. Wykonawca będzie miał 1,5 roku na oddanie drogi do użytku.

Zobacz jak wyglądała wycinka drzew pod inwestycję:

Wycinka drzew pod budowę "Czerniakowskiej bis"

Wycięte drzewa

md/mś

Czytaj także: