Kolejne zmiany na trasie AK. Zamkną kładkę, zwężą Modlińską

W poniedziałek zamknięta zostanie kładka dla pieszych przy ul. Żelazowskiej, a na węźle Modlińska rozpocznie się budowa podpór nowej estakady. We wtorek o jeden pas zwężona zostanie Modlińska.

W poniedziałek, 28 lipca drogowcy zamkną kładkę dla pieszych nad Trasą AK, w ciągu ulicy Żelazowskiej. Piesi będą kierowani do wiaduktu w ciągu ul. Słowackiego lub do przejść na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Kładka będzie zamknięta do końca października.Tego samego dnia rozpocznie się budowa podpór przyszłej estakady, która będzie sprowadzała ruch z mostu Grota - Roweckiego na Modlińską. W związku z tymi pracami na węźle Modlińska zwężona zostanie jezdnia zbiorczo-rozprowadzająca i jezdnia główna trasy w kierunku Bielan. Na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej będzie utrzymany ruch na dwóch pasach o szerokości 3 m. Jezdnia główna będzie węższa o jeden pas ruchu. Tak będzie do 8 sierpnia.Dwa pasy w kierunku ronda StarzyńskiegoZ kolei we wtorek, 29 lipca zwężona o jeden pas zostanie zachodnia jezdnia ul. Modlińskiej na wysokości ul. Elektronowej. Jadący w kierunku Ronda Starzyńskiego będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Utrzymana będzie możliwość skrętu z ul. Modlińskiej na Trasę AK.Taka organizacja ruchu związana jest z remontem estakady i będzie obowiązywała do końca marca przyszłego roku.Planują skończyć do 2015 r.Trasa Armii Krajowej jest przebudowywana do parametrów drogi ekspresowej S8. Zakres prac to m.in. zmiana szerokości jezdni głównych i zbiorczo-rozprowadzających, przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Rozebrane i zbudowane od nowa będą 33 obiekty mostowe; natomiast remontowanych i przebudowywanych będzie 27 obiektów, w tym kluczowy Most gen. S. Grota–Roweckiego. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r. Wykonawcą prac jest firma Metrostav Polska S.A.Prawie 5 km trasyW ramach całego kontraktu, za ponad 796 milionów złotych przebudowany zostanie 4,6-kilometrowy odcinek trasy wraz z mostem. Inwestycja obejmuje między innymi zburzenie i odbudowanie 16 obiektów inżynierskich - między innymi 7 wiaduktów, 6 estakad. Do przebudowy zostanie wykorzystanych 8255 ton stali zbrojeniowej.Wyremontowanych zostanie 29 obiektów - między innymi 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych. Powstanie 14 nowych obiektów, takich jak ekrany akustyczne czy nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej, w kierunku Poznania. W ramach inwestycji most Grota-Roweckiego zostanie poszerzony o 19 metrów, do 10 pasów ruchu (po pięć w każdym kierunku). Przy budowie pracuje średnio 900 osób, 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych.kś/r

Budowa półtunelowych ekranów

Czytaj także: