Jak poinformował spółka Koleje Mazowieckie 3/4 marca 2013 r. przestają kursować poniższe składy:
- Warszawa Zachodnia (02:08) – Modlin (02:52)- Warszawa Zachodnia (03:08) – Modlin (03:52)- Warszawa Lotnisko Chopina (22:05) – Modlin (23:58)- Modlin (00:23) – Warszawa Zachodnia (01:06)- Modlin (03:23) – Warszawa Lotnisko Chopina (04:30)- Modlin (23:29) – Warszawa Zachodnia (00:11)
Kolejarze zapewniają, że jak tylko lotnisko zostanie uruchomione, to pociągi niezwłocznie wrócą do rozkładu.
Problem z pasem startowym
Kłopoty podwarszawskiego portu zaczęły się w grudniu 2012 roku. Decyzją inspektora nadzoru budowlanego zamknięte zostały dwa 500-metrowe, betonowe odcinki na początku i końcu pasa startowego. Skrócenie drogi startowej oznacza, że w Modlinie nie mogą być realizowane loty dużych samolotów pasażerskich. Rejsy zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na Lotnisko Chopina.
Firma Erbud, wykonawca pasa, zapewniała początkowo, że ponowne otwarcie może nastąpić dopiero w grudniu 2013 roku. Ostatecznie termin ukończenia remontu ustalono na koniec maja.
Straty lotniska
Zamknięcie lotniska w Modlinie spowodowało, że okolica wymarła. Przedsiębiorcy, którzy otworzyli tam swoje sklepy i punkty gastronomiczne, od kilkunastu tygodni ponoszą straty. W podobnej sytuacji są właściciele okolicznych parkingów.
Z problemami finansowymi boryka się również samo lotnisko. Dziennie traci nawet 180 tysięcy złotych. Rada nadzorcza podjęła decyzję o obniżeniu o 20 proc. pensji zarządu portu. W połowie lutego prezes lotniska Piotr Okienczyc poinformował, że spółka wprowadziła program oszczędnościowy.
- Wstrzymaliśmy wszystkie inwestycje, wprowadziliśmy redukcję kosztów zewnętrznych i administracji. W marcu oszczędności będą już widoczne na naszym koncie – mówił Okienczyc.
wp//ec/roody
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie