Zmiany zaczęły obowiązywać już w niedzielę. A jak sytuacja wygląda w poniedziałek?
Na Dworcu Gdańskim przed godz. 8 nie było widać tłumów. – Są informatorzy, którzy służą pomocą każdemu, kto będzie chciał się dowidzieć, jak na przykład dojechać stąd właśnie na Dworzec Centralny – zaznacza Łukasz Jedliński, reporter TVN24.
Będzie tłoczno?
Zmiany dotyczą 40 pociągów PKP Intercity. Kolejarze podkreślają, że przez trzy miesiące dworzec Gdański przyjmie około 6-7 tysięcy pasażerów dziennie więcej, niż normalnie.
– Prawdopodobnie będzie tłoczno. Ci, którzy nie chcą być spóźnieni lub nie chcą dojechać w Warszawie w zupełnie inne miejsce niż planowali, powinni dokładnie sprawdzić rozkład jazdy – zaznacza Jedliński.
ZOBACZ, JAK PASAŻEROWIE CHWALĄ ORGANIZACJĘ NA KOLEI PO ZMIANACH W ZWIĄZKU Z REMONTEM
Jak Wy oceniacie zmiany na kolei? Czekamy na komentarze i maile na warszawa@tvn.pl.
Te pociągi pojadą inaczej
Pociągi jadące z Dworca Centralnego na zachód i południe pojadą bez zmian.
Siedem pociągów na wschód i północ - do Olsztyna, Białegostoku czy Lublina - odjedzie z dworca Gdańskiego.
18 pociągów, m.in. z Trójmiasta, Szczecina, Bydgoszczy, Poznania, Katowic, Wiednia, Budapesztu, Pragi i Berlina zakończy bieg na Gdańskim.
15 pociągów tranzytowych przez Warszawę pojedzie przez Gdański, pomijając dworce Zachodni, Centralny i Wschodni.Jak wyjaśniła rzeczniczka PKP Intercity, do każdego biletu przewoźnik będzie dodawał informacyjną ulotkę.
Pasażerowie, którzy będą musieli się przesiąść w Warszawie, będą mogli przejechać pociągiem Kolei Mazowieckich, metrem, autobusem lub tramwajem na podstawie biletu PKP Intercity.Kolejarze apelują, by przed podróżą sprawdzać godziny kursowania pociągów. Można to zrobić w internecie, pod numerem infolinii 19 757, a także na profilach przewoźników na portalach społecznościowych. Informacje mają być dostępne także na dworcach.ZMIENIA SIĘ TAKŻE ROZKŁAD SZYBKIEJ KOLEI MIEJSKIEJ - CZYTAJ WIĘCEJ
Remont mostu średnicowego
Przyczyną zmian w ruchu jest kolejny etap remontu mostu średnicowego. Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi obsługujące ruch aglomeracyjny. Tory linii podmiejskiej zostały wyremontowane w zeszłym roku, teraz przyszła kolej na remont dalekobieżnych. Prace mają się zakończyć do 15 czerwca.Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Jest bardzo ważny dla ruchu kolejowego w stolicy, ale jednocześnie bardzo wyeksploatowany. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów.
Prace remontowe będą prowadzone obok przejeżdżających pociągów, 16 metrów nad poziomem wody.Ta część remontu pochłonie 3,2 mln zł. W zeszłym roku kolejarze wydali na remont części podmiejskiej około 4,8 mln zł.
ran/mz
Gdańska zastąpi Centralną