- Dwa nowe fotoradary zaczęły prace w piątek o godz. 10.30 przy ul. Grójeckiej na wysokości Dickensa, a także w al. Niepodległości na wysokości Batorego - informuje Jolanta Borysewicz z biura prasowego straży miejskiej.
Inteligentny system
Działają na takich samych zasadach, jak superradar ustawiony na skrzyżowaniu ul. Jana III Sobieskiego i Witosa. - Są połączone z pętlami indukcyjnymi, które są wbudowane w jezdnie - wyjaśnia Borysewicz. – Dzięki inteligentnemu systemowi informacja jest przekazywana natychmiast do dyżurnego - dodaje.
Fotoradar rejestruje nie tylko auta, które przekraczają dozwoloną prędkość, ale także przejeżdżające na czerwonym świetle. A dzięki dobrej rozdzielczości widać na przykład, czy kierowca rozmawia przez komórkę. Urządzenie wyłapuje także samochody ciężarowe, które jeżdżą przez Warszawę bez przepustek.
Siedem nowych
Kolejny superradar stanie najprawdopodobniej na początku przyszłego roku u zbiegu ul. Ostrobramskiej i Zamienieckiej. Na razie trwają jego odbiory.
Od 20 listopada działa też siedem nowoczesnych fotoradarów. Urządzenia wykonują pomiary na wszystkich pasach jezdni. Maszty identyfikują również typ pojazdu, co pozwala zweryfikować czy samochody ciężarowe poruszające się po stolicy mają uprawnienia do wjazdu w określone strefy ograniczenia tonażowego.
Nowe superradary
Maszty są zlokalizowane przy:
- ul. Puławskiej,- ul. Wybrzeże Kościuszkowskie w rejonie ul. Karowej,- ul. Radzymińska przy skrzyżowaniu z ul. Bystrą,- ul. Modlińska 250,- ul. Powstańców Śląskich 26,- Al. Krakowska w pobliżu ul. 17 Stycznia,- ul. Górczewska na wysokości ul. Budy 33.
W ciągu tygodnia nowe fotoradary zrobiły ponad 4 tysiące zdjęć. Padały też niechlubne rekordy, jak przekroczenie prędkości o 100 km/h.
Radar na Wisłostradzie już działa
ran/par