- Transport nowoczesnego pojazdu PKP Intercity odbył się bezproblemowo, bezpiecznie i planowo - zapewnia Sławomir Mikstein z PKP CARGO, które odpowiadało za transport pendolino.
Przez Austrię i Czechy
Z Włoch, przez Austrię i Czechy, aż do granicy Polski pociąg ciągnęła lokomotywa PKP CARGO E189 Siemens. Po wjeździe na stację w Chałupkach ok. godz. 20.16, w czwartek, nastąpiła wymiana lokomotywy na inną - EU07. W piątek, ok. godz. 7.00 rano skład EIC Premium dotarł do stacji postojowej Warszawa – Grochów. Pierwszy pociąg pendolino przyjechał do Polski z Włoch 11 sierpnia. Ważący ponad 400 ton skład został przyholowany przez lokomotywę towarową wprost na Dworzec Główny we Wrocławiu. Przez 3,5 godziny luksusowy pociąg zwiedziło cztery tysiące osób.
Później nowość była testowana na torze w Żmigrodzie, a następnie trafiła do stolicy.
20 pociągów za 400 mln euro
Zakup pendolino oznacza krótszy czas podróżowania koleją. Według przedstawicieli PKP Intercity, szacowany czas przejazdu z północy na południe Polski wyniesie 5 godzin. Podróż z Warszawy do Wrocławia ma się skrócić do 3,5 godziny.Koszt zakupu 20 składów to 400 mln euro.
TAK WYGLĄDAŁ PRZYJAZD PIERWSZEGO PENDOLINO:
ran/b
Pendolino z pokładu Błękitnego24
Pendolino w Warszawie
Źródło zdjęcia głównego: Patryk Farana