Miejski inżynier ruchu zatwierdził projekt nowej organizacji ruchu na czas budowy stacji metra Dworzec Wileński. Zmian dla kierowców będzie na tyle dużo, że samo przygotowanie nowej organizacji potrwa nawet 4 tygodnie. Trzeba przygotować się na objazdy.
Zatwierdzony projekt przewiduje m.in. przeznaczenie trasy WZ i mostu Śląsko-Dąbrowskiego tylko dla autobusów komunikacji miejskiej.
Tramwaje będą kierowane na objazdy przez ulice Ratuszową i Jagiellońską. Wyłączona z ruchu będzie ulica Targowa i Aleja Solidarności. Ta pierwsza na odcinku od Białostockiej do ul. 11 Listopada, a druga od ul. Szwedzkiej do pl. Bankowego.
WIĘCEJ O NOWEJ ORGANIZACJI PRZECZYTAJ W TEKŚCIE MACIEJA CZERSKIEGO, DZIENNIKARZA TVNWARSZAWA.PL
Zanim jednak nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać, trzeba ją przygotować. Prace ruszą 1 października i potrwają cztery tygodnie. Drogowcy wybudują drogę dojazdową do cerkwi, przebudują skręt z al. Solidarności w ul. Szwedzką, zbuduują przejazdy przez al. Solidarności i ul. Targową oraz ustawią nowe sygnalizacje świetlne. Jednocześnie tramwajarze rozpoczną remont torowiska pomiędzy ul. Kijowską a ul. Białostocką.
Objazdy dla kierowców
Kiedy nowa organizacja ruchu ruszy na dobre, kierowcy będą mogli ominąć plac budowy poprzez objazdy.
Po stronie prawobrzeżnej do ominięcia placu Wileńskiego pozostają ulice Wybrzeże Szczecińskie – Wybrzeże Helskie. Bezpośredni objazd zamkniętego odcinka ul. Targowej będzie prowadzony Ratuszową – Wybrzeżem Helskim – Okrzei (z powrotem Kłopotowskiego).
Jadący aleją Solidarności z kierunku Ząbek do ul. Targowej będą mogli się dostać przez przejazd kolejowy przy ul. Naczelnikowskiej, potem ulicami Radzymińską, Ząbkowską do Targowej lub alternatywnie ul. Szwedzką, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową do objazdu zamkniętego odcinka ul. Targowej.
Objazd w kierunku Pragi Południe może być prowadzony ciągiem ulic Rzeczna – Zabraniecka – Strażacka - Chełmżyńska do węzła Marsa, a do Wawra dalej ulicami Okularową i Stepową.
bf