Przez blisko dwa tygodnie remontowana będzie podmiejska linia średnicowa. Będą zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich między Dworcem Zachodnim a Wschodnim.
Prace rozpoczną się w piątek 6 listopada późnym wieczorem, a zakończą się w nocy z 17 na 18 listopada. Będą prowadzone w tunelu średnicowym - dla pociągów podmiejskich na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia będzie dostępny w jeden tor, po którym będą kursować w kierunku zachodnim. W przeciwnym będą kursowały przez Warszawę Centralną.
- W tunelu zastosowane mamy tzw. tory bezpodsypkowe, czyli takie jak np. w metrze. Szyny są zamontowane na bloczkach nie zaś na żwirze czy innej nawierzchni. W ramach najbliższych prac będziemy wymieniać zarówno szyny, jak i bloczki oraz mocowania - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.
Jak dodaje, są to prace, które mają utrzymać płynność ruchu pociągów. - Nie czekamy aż coś zacznie się psuć. Ten remont zaplanowaliśmy już pod koniec wakacji - dodaje rzecznik.
Kierunek zachodni
W trakcie prac pociągi SKM i KM jadące w kierunku Warszawy Zachodniej będą w większości przypadków kursować po torach podmiejskich (przez Warszawę Śródmieście). Tylko w najbliższy weekend (od 6 listopada od godz. 22.00 do 9 listopada do godz. 5.00) będą kursować torem nr 3.
"Pasażerowie chcący w tych dniach jechać w kierunku zachodnim (na linię skierniewicką, radomską, łowicką, czy też na Lotnisko Chopina) będą musieli przejść – na przystankach Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion – na peron nr 1, natomiast na przystanku Warszawa Śródmieście – na peron 1 lub 2" – informuje ZTM.
Od godzin porannych w poniedziałek 9 listopada pociągi jadące od strony Warszawy Wschodniej w kierunku Warszawy Zachodniej wrócą na swój "właściwy" tor (tor nr 4 – północny).
Kierunek wschodni
W całym okresie remontu pociągi SKM i KM jadące w kierunku Warszawy Wschodniej będą kursować po torach dalekobieżnych – przez Warszawę Centralną, z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle oraz Warszawa Stadion. Aby dostać się w rejon poszczególnych przystanków, które będą pomijane, ZTM radzie skorzystać z przede wszystkim z tramwajów i autobusów jeżdżących Alejami Jerozolimskimi.
Więcej utrudnień
W związku z pracami wiele pociągów skończy lub rozpocznie kursowanie na stacji Warszawa Zachodnia (linia skierniewicka, łowicka, radomska) lub na stacji Warszawa Wschodnia (linia otwocka, linia mińska, linia legionowska). Dla pasażerów chcących dostać się w rejon centrum Warszawy możliwe będzie skorzystanie z większości pociągów dalekobieżnych spółki PKP Intercity, z pociągów InterREGIO Przewozów Regionalnych, a także (od strony zachodniej) z pociągów WKD.
W październiku kolejarze ogłosili zakończenie trwającego blisko 10 lat remontu torów na trasie Warszawa-Łódź. Po zmodernizowanej trasie pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h, ale... tylko niektóre:
ran
Źródło zdjęcia głównego: Ztm.waw.pl