Wojewoda mazowiecki wydał decyzję zezwalającą na budowę mostu przez Wisłę. To fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, liczącego 6,5 kilometra odcinka drogi ekspresowej S2 od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński.
W czwartek Zdzisław Sipiera wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) dla budowy mostu Południowego, w ciągu S2. Ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Będzie to kolejny fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, łączący Wilanów z Wawrem.
Jak informuje inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - w ramach zezwolenia powstanie most o długości 1,5 km i szerokości 42,6 metrów. Będą to dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni (z trzema pasami ruchu).
Wykonawca ruszy z robotami
Dwie pochylnie zapewnią komunikację pomiędzy ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście. Wcześniej przebudowana zostanie infrastruktura podziemna (energetyka, kanalizacja).
- W ciągu najbliższych tygodni wykonawca, zgodnie z warunkami kontraktu, przedstawi harmonogram robót oraz rozpocznie roboty zaczynając od prac przygotowawczych, takich jak wycinka drzew, wykonanie tymczasowych dróg dojazdowych – informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka stołecznego oddziału GDDKiA.
Dla pozostałych odcinków POW, wojewoda nadal prowadzi postępowania zmierzające do wydania decyzji ZRID.
POW podzielona na trzy odcinki
Odcinek A o długości około 4,6 km prowadzi od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem. Tam wojewoda wydał zezwolenie na roboty – wzmocnienie tunelu pierwszej linii metra.
Odcinek B o długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński obejmuje budowę mostu przez Wisłę.
Odcinek C o długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
- Kontrakty zostały zawarte w grudniu 2015 roku a ich zakończenie przewidziane zostało w sierpniu 2020 roku – podsumowuje Małgorzata Tarnowska.
POW przejdzie pod Ursynowem w tunelu:
skw/b
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA