11 chętnych do budowy torowiska na Białołęce

Na Nowodwory jeździ między innymi linia nr 2
Na Nowodwory jeździ między innymi linia nr 2
Źródło: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

11 firm i konsorcjów chciałoby zbudować przedłużenie linii tramwajowej na Nowodworach . Chodzi o budowę torowiska na Światowida między pętlą na Mehoffera a ulica Strumykową. Tramwajarze zapowiadają, że dwa nowe przystanki tramwajowe w tej dzielnicy zostaną oddane do ruchu pod koniec przyszłego roku.

- W terminie wskazanym w ogłoszeniu o zamówieniu na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory (odc. pętla Tarchomin Kościelny - Nowodwory) wpłynęło 11 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Wykonawca wybrany w przetargu będzie musiał wybudować torowisko o długości ok. 1,5 km w ulicy ul. Światowida na odcinku: Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) – ul. Strumykowa. W ramach prac powstaną dwa nowe przystanki zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z H. Ordonówny i M. R. Stefanika. Torowisko nie będzie zakończone klasyczną pętla, tylko zawrotką, umożliwiająca wprowadzenie na te linie tramwajów dwukierunkowych.

- Wykonawca będzie miał 8 miesięcy na realizację zamówienia od czasu podpisania umowy. Rozpoczęcie budowy trasy planowane jest na drugi kwartał 2016 roku, a zakończenie wszystkich prac planowane jest do końca 2016 roku – zapowiada Powałka.

Budowa torowiska wiąże się też ze zmianami na ulicy Światowida. Ulica ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W tej sprawie dzielnica Białołęka organizuje nawet spotkania informacyjne z mieszkańcami.

Planowane przedłużenie torowiska
Planowane przedłużenie torowiska
Źródło: tvnwarszawa.pl

Budują etapami

Obecnie linia tramwajowa łącząca Młociny z Tarchominem zaczyna się przy stacji metra na lewym brzegu rzeki. Pierwszy etap inwestycji został oddany w 2013 roku, a tramwajem można było dojechać wówczas na drugi brzeg rzeki przez most Skłodowskiej-Curie.

Kolejny etap, z mostu do pętli Tarchomin Kościelny otworzono tuż przed ubiegłorocznym świętami Bożego Narodzenia.

Docelowa trasa tramwajowa ma się kończyć w rejonie ulicy Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w nieco ponad 20 minut.

Jak informowaliśmy już w czerwcu, dokończenie budowy tramwaju na Tarchomin znalazło się na priorytetowej liście inwestycji ratusza dofinansowywanych z Unii Europejskiej.

W GRUDNIU UBIEGŁEGO ROKU URUCHOMIONO LINIĘ TRAMWAJOWĄ NA TARCHOMIN:

Tramwaje już jeżdżą w głąb Tarchomina

jb/sk

Czytaj także: