Dla wygody osób korzystających z systemu komunikacji miejskiej w Warszawie w wielu punktach miasta funkcjonują Punkty Obsługi Pasażerów. W miejscach tych można nie tylko kupić bilet lub uzyskać informacje, ale też na przykład wyrobić Warszawską Kartę Miejską lub nabyć uprawnienia do Karty warszawiaka. Gdzie są Punkty Obsługi Pasażerów w Warszawie i jakie sprawy można w nich załatwić?
● Punkty Obsługi Pasażera ZTM pozwalają na rozwiązywanie spraw związanych z poruszaniem się transportem miejskim w Warszawie. ● Punkty te znajdują się na wybranych stacjach metra, dworcach kolejowych oraz na lotnisku. ● Niektóre ze spraw można załatwić online poprzez elektroniczny punkt obsługi pasażerów.
Punkty Obsługi Pasażera (POP) ZTM to miejsca, w których istnieje możliwość załatwienia spraw związanych z korzystaniem z warszawskiej komunikacji miejskiej. Punkty te są zlokalizowane na głównych stacjach metra, wybranych dworcach kolejowych, a także m.in. na lotnisku Chopina w Warszawie.
Punkt Obsługi Pasażera ZTM
W każdym warszawskim Punkcie Obsługi Pasażera można m.in.:
● kupić bilet komunikacji miejskiej, ● wyrobić spersonalizowaną kartę miejską lub Kartę warszawiaka/Kartę młodego warszawiaka, ● doładować posiadaną kartę miejską, ● złożyć wniosek o zwrot biletu zakodowanego na Warszawskiej Karcie Miejskiej (WKM), ● wgrać na WKM uprawnienia do bezpłatnych przejazdów, ● wgrać wejściówkę do metra na WKM dla osób posiadających prawo do bezpłatnych przejazdów, ● wykupić abonament na strefę płatnego parkowania niestrzeżonego, ● przekodować bilet z utraconej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej, ● zawiesić lub odwiesić bilet długookresowy, ● zwrócić niewykorzystany bilet kartonikowy, ● złożyć odwołanie od wystawionych wezwań za jazdę bez ważnego biletu, ● złożyć skargę lub wniosek, ● uzyskać informację na temat transportu publicznego w Warszawie. W każdym z Punktów ZTM istnieje możliwość płacenia kartą. Na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego dostępny jest pełny wykaz adresów punktów obsługi pasażerów ZTM, a także godziny otwarcia tych punktów.
ZOBACZ TEŻ: Kolejki przed punktami obsługi pasażera ZTM. Wracają studenci, warszawiacy przedłużają e-hologramy
Elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów e-POP
Dla wygody korzystających z warszawskiej komunikacji uruchomiono również Elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP), dzięki temu niektóre sprawy można załatwiać online, bez konieczności stawiania się osobiście w placówce. W e-POP można m.in. złożyć wniosek o:
● spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską, ● spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską z uprawnieniami Karty warszawiaka lub Karty młodego warszawiaka, ● nadanie uprawnień do Karty warszawiaka i Karty młodego warszawiaka.
Po złożeniu w e-POP wniosku o wydanie karty czy dokumentu, w momencie jego składania należy wybrać jak zostanie on odebrany. Można to zrobić osobiście w wybranym Punkcie Obsługi Pasażera albo zamówić wysyłkę na swój na adres.
Punkty Kodowania Biletów
Poza Punktami Obsługi Pasażera ZTM w Warszawie w wybranych pobliskich miejscowościach działają punkty kodowania biletów metropolitalnych. Można w nich doładować bilet metropolitalny i wgrać bilet długookresowy ZTM na kartę miejską. Punkty te znajdują się w Legionowie, Ożarowie Mazowieckim, Wołominie, Piasecznie, Kobyłce, Piastowie, Sulejówku Miłosnej, Radzyminie i Otwocku.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: WTP