Resort wyda 1,7 mln złotych na skierowaną do panów kampanię promującą wydłużone urlopy rodzicielskie - informuje "Rzeczpospolita".
Resort pracy będzie zachęcał ojców do częstszego korzystania z urlopów ojcowskich. Po wakacjach planuje ruszyć ze specjalną kampanią informacyjną o tym, w jaki sposób nowo uchwalone przepisy pozwolą im łączyć obowiązki rodzinne z zawodowymi. - Wprowadzone zmiany w zakresie polityki rodzinnej mają charakter rewolucyjny. Wiele osób nie potrafi z tych nowych przepisów korzystać. Chcemy im wytłumaczyć, w jaki sposób to robić - powiedział "Rz" minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz.
Podzielone zdania
Zorganizowanie kolejnej rządowej kampanii społecznej budzi wśród ekspertów mieszane uczucia.
- Ministerstwa mają za zadanie realizować politykę państwa, a nie funkcjonować tak jak komercyjne firmy. Nie podoba mi się, że instytucje państwowe się komercjalizują - mówi "Rz" Rafał Chwedoruk, politolog z UW. Inaczej na sprawę patrzy Małgorzata Druciarek z Obserwatorium Równości Płci Instytutu Spraw Publicznych. - Taka kampania to dobry znak. Widać, że nareszcie rola ojca została zauważona - mówi "Rz" Druciarek.
Autor: MAC//bgr / Źródło: Rzeczpospolta
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock