Miłośnicy crossfitu z Trójmiasta wzięli udział w rozbieranej sesji zdjęciowej do charytatywnego kalendarza. Wszystko po to, by zachęcić panie do samobadania piersi. A mężczyzn, by wspierali w tym swoje partnerki. Kalendarz z 12 aktami trafił już do sprzedaży.
Organizatorzy kampanii edukacyjnej "BreastFit. Kobiecy biust-męska sprawa" pochwalili się efektami swojej pracy. Niespełna miesiąc temu ekipa TVN24 obserwowała niezwykłą sesję zdjęciową do charytatywnego kalendarza, który jest jednym z filarów całej kampanii. W industrialnej, postoczniowej hali spotkało się wówczas 12 trójmiejskich sportowców, którzy pozowali do aktów. Kolorowe, dynamiczne zdjęcia już trafiły do kalendarza.
- Z doświadczenia wiem, że o raku piersi niewiele się mówi i wie. Dlatego warto poruszać ten temat, zwłaszcza że czasem wydaje się, że to jakieś tabu - mówił podczas sesji Jan Górczak, fotograf.
Co to jest BreastFit?
"BreastFit" to sztuka badania piersi, ale i rozmowy z kobietą na temat profilaktyki raka piersi. - To taki akronim do słowa crossfit, czyli modnej dyscypliny sportowej. To ma być trening dla mężczyzn, dzięki któremu dowiedzą się więcej o badaniu piersi i lepiej zadbają o zdrowie swoich kobiet - tłumaczył podczas sesji Jakub Popławski, organizator akcji.
Organizatorzy kampanii chcą zainspirować kobiety i mężczyzn do podejmowania tematu systematycznych badań piersi. Zaangażowanie panów ma motywować ich partnerki do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie.
W Polsce rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Rocznie zapada na niego około 17 tys. Polek. Aż 5 tys. z nich umiera.
Zobacz, jak wyglądała sesja z udziałem sportowców:
Nowy kalendarz ze sportowcami można kupić, korzystając ze strony www.onkocafe.pl.
Autor: aa / Źródło: TVN24 Pomorze
Źródło zdjęcia głównego: BreastFit