Na Pradze Południe i Targówku, w przyszłym tygodniu zaczną się konsultacje społeczne w sprawie obwodnicy Śródmieście. Warta blisko 900 milionów złotych inwestycja ma powstać do 2021 roku. Na razie można się nią przejechać... wirtualnie.
Spotkania zaczną się w następną sobotę. Nie będą dotyczyły przebiegu trasy. Ten jest już bowiem znany, a w sierpniu drogowcy wystąpili o decyzję środowiskową. O czym więc chcą rozmawiać z mieszkańcami?
Jak wynika z zapowiedzi, przedstawiciele projektanta, miasta i dzielnic, przez które przejdzie nowa droga, chcą poznać opinię na temat skrzyżowań z istniejącymi drogami, układu chodników i tras rowerowych i lokalizacji przystanków.
Terminy planowanych spotkań:
Praga-Południe:
4 i 18 listopada (sobota), godz. 11.00 - 16.00, Centrum Społeczne przy Paca 40, 14 listopada (wtorek), godz. 17.30 - 20.00, LO im. Wyspiańskiego, Międzyborska 64/70, 13 grudnia (środa), godz. 17.30 - 20.00, LO im. Wyspiańskiego, ul. Międzyborska 64/70,
Targówek:
8 listopada (środa), godz. 17.30 - 20.00, szkoła im. Gajcego, Mieszka I 7, 25 listopada (sobota), godz. 11.00 - 16.00 LO im. Lisa-Kuli, Oszmiańska 23/25, 3 grudnia (niedziela), godz. 11.00 - 16.00, szkoła im. Łukasińskiego, Radzymińska 227, 5 grudnia (wtorek), godz. 17.30 - 20.00, LO im. Lisa-Kuli, Oszmiańska 23/25.
Tunele i estakady
Nowa arteria to brakujący fragment obwodnicy Śródmieścia i zarazem niezwykle potrzebny, nowy przejazd przez przecinające praską część Warszawy tereny kolejowe. Jak widać na filmie przygotowanym przez drogowców, inwestycja zacznie się w rejonie skrzyżowania z Grenadierów. Jadąc od strony Wisły, tuż za nim wjedziemy do tunelu pod rondem Wiatraczna i ulicą Wiatraczną. Na powierzchnię kierowcy wrócą już za ulicą Szaserów.
Z filmu wynika, że drogowcy nie planują póki co możliwości skrętu w Chrzanowskiego. Tuż za tą ulicą nowa trasa zacznie wspinać się na potężną, idącą szerokim łukiem estakadę nad torami kolejowymi, w pobliżu przystanku PKP Wiatraczna.
Na powierzchnię samochody zjadą w rejonie skrzyżowania z ulicą Księżnej Anny. Od tego miejsca przebieg trasy pokryje się z istniejącym fragmentem Zabranieckiej. Kolejnym wiaduktem przejdzie ona jeszcze na bocznicą kolejową i dalej do węzła z Radzymińską w rejonie planowanego przystanku PKP Stalowa.
Trasa urwie się na razie na wysokości Targówka. Docelowo ma się połączyć z rondem Żaba. W latach 2017-21 na inwestycję zarezerwowanych jest 888 mln złotych.
Rondo Wiatraczna czekają zmiany:
fw/r