Szukają operatorów parkingów podziemnych

Drogowcy szukają operatorów dwóch miejskich parkingów - pod placem Krasińskich i ulicą Waryńskiego. Łącznie mieszczą one niemal pół tysiąca miejsc postojowych. W ostatnim czasie wyposażono je w nowoczesne systemy do rozpoznawania tablic rejestracyjnych i zliczania pojazdów.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na dzierżawę dwóch parkingów podziemnych do użytku publicznego. Oba znajdują się w Śródmieściu. Pierwszy mieści się pod placem Krasińskich w pobliżu Sądu Najwyższego. Drugi znajduje się pod ulicą Waryńskiego w pobliżu Politechniki Warszawskiej (wjazd od Polnej). Oba parkingi umożliwiają krótkotrwały postój, ale jest też opcja wykupienia abonamentu uprawniającego do pozostawienia auta na dłuższy czas.

Parking pod placem Krasińskich może pomieścić jednocześnie 407 samochodów, przy czym 47 miejsc zarezerwowano dla służb i pracowników miejskich jednostek. Natomiast pod ulicą Waryńskiego zaparkować może 130 aut. Wjazd znajduje się od strony Polnej, a sam parking mieści się nad stropem stacji metra Politechnika.

Jedynym kryterium jest wysokość czynszu

Wkrótce kończy się umowa z dotychczasowymi dzierżawcami. Drogowcy szukają firm, które zajmą się obsługą obiektów, polegającą na przyjmowaniu opłat za postój od kierowców, dokonywaniu przeglądów instalacji i urządzeń technicznych garaży, opłacaniu rachunków za media, a także przeprowadzaniu drobnych napraw, których koszt nie przekracza jednorazowo sześciu tysięcy złotych.

Firmy zgłaszające się w przetargu mogą wyrazić chęć wydzierżawienia obu parkingów. Umowa zostanie zawarta na okres od 1 stycznia 2023 roku do 30 listopada 2025 roku. "Jedynym kryterium oceny złożonych ofert będzie wysokość comiesięcznego czynszu dzierżawczego. Kwota ta nie może być jednak niższa niż 39 tysiące złotych netto dla parkingu pod ulicą Waryńskiego i 72 tysiące złotych netto dla parkingu pod placem Krasińskich" - podaje ZDM.

Na oferty drogowcy czekają do 2 grudnia 2022 roku do godziny 15. Należy składać je w kancelarii ZDM przy Chmielnej 120. O tym, jakie wymagania formalne powinny spełniać oraz, gdzie je składać można przeczytać na stronie ZDM.

Oba parkingi posiadają systemy kontroli dostępu

Oba parkingi zostały wybudowane w latach 90. W ostatnim czasie przeszły remonty. Dwa lata temu na parkingu pod ulicą Waryńskiego zamontowane zostały nowe lampy, czujniki ruchu, detektory tlenku węgla oraz monitoring, wymieniono także instalację elektryczną. Rok temu przeprowadzono też gruntowną modernizację parkingu pod placem Krasińskich. Zyskał on nową nawierzchnię, uszczelnienie ścian i stropów. Wykonawca naprawił też oświetlenie wjazdu.

"W tym roku oba garaże wyposażyliśmy w nowoczesny system kontroli dostępu. Kierowcy wjeżdżający na teren obiektów nie muszą już pobierać biletu, bo precyzyjne kamery automatycznie rozpoznają tablice rejestracyjne i otwierają barierę parkingową. System pozwala również na poprawę bezpieczeństwa - w przypadku zgłoszenia kradzieży kluczy do pojazdu czy karty parkingowej, operator ma możliwość wpisania samochodu na 'czarną' listę, dzięki czemu auto nie zostanie wypuszczone przez system parkingowy" - opisują drogowcy.

Parking podziemny pod placem Krasińskich
Parking podziemny pod placem Krasińskich
Źródło: ZDM

Dodają też, że nowy system jest zsynchronizowany z tablicami kierunkowymi. A to oznacza, że wszystkie pojazdy są zliczane, dzięki czemu przed wjazdem na parking dostępna jest informacja o zajętości miejsc. W rejonie placu Krasińskiego są cztery tablice kierujące na parking, a przy Waryńskiego - trzy. Nowe tablice pojawiły się także tuż nad wjazdem, one również wyświetlają aktualną liczbę wolnych miejsc.

Parking podziemny pod placem Krasińskich
Parking podziemny pod placem Krasińskich
Źródło: ZDM

Informowaliśmy też o zmianach związanych z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania na Mokotowie:

Zmiany w parkowaniu na Boboli
Zmiany w parkowaniu na Boboli
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Czytaj także: