Prace na Wybrzeżu Helskim. Od wtorku ruch wahadłowy pod mostem

Na fragmencie Wybrzeża Helskiego wprowadzono ruch wahadłowy
Ruch wahadłowy na fragmencie Wybrzeża Helskiego
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
We wtorek zmieniła się organizacja ruchu na fragmencie Wybrzeża Helskiego pod mostem Gdańskim. Drogowcy, w ramach trwających tam prac, wprowadzili ruch wahadłowy.

Wzdłuż ulic Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie - na odcinku Okrzei do Wybrzeże Puckie - budowane jest dwukilometrowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe.

"Na potrzeby budowy na ul. Wybrzeże Helskie został wprowadzony jeden kierunek ruchu – kierowcy mogą jechać tylko w stronę Białołęki. Budowa muru oporowego będzie wiązała się z wprowadzeniem kolejnych zmian w ruchu" - zapowiadał w komunikacie stołeczny ratusz.

Od wtorku ruch wahadłowy w okolicach mostu Gdańskiego
Od wtorku ruch wahadłowy w okolicach mostu Gdańskiego
Źródło: UM Warszawa

Wahadło w rejonie mostu Gdańskiego

We wtorek 27 października wykonawca zmienił w rejonie mostu Gdańskiego organizację ruchu. Od godziny 10 na fragmencie od Wybrzeża Puckiego do mostu obowiązuje ruch wahadłowy, sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Jadący od Zatylnej (przebiegającej wzdłuż torów kolejowych i dalej pod mostem Gdańskim) mogą dojechać do parkingu przy zoo lub skręcić na łącznicę w kierunku ronda Starzyńskiego. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez miesiąc.

We wtorek przed południem reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter sprawdził, jak wygląda wprowadzona organizacja ruchu. - Zamontowana duża tablica sugerująca objazd do Wybrzeża Helskiego. Panuje lekki chaos. Owszem, powstało wahadło, które zmienia tę sytuację o tyle, że można dojechać na parking przy zoo. Natomiast wszystkie oznakowania sugerują tutaj zawrotkę w związku z dojazdem do Wybrzeża Helskiego przez objazd Jagiellońską. Nikt nie wie, że może tędy dojechać do zoo. Skutkuje to tym, że jest martwe wahadło, które w zasadzie kieruje zawrotką - ocenił nasz reporter.

Jak przypomniał ratusz, w rejonie mostu Gdańskiego powstanie mur oporowy wzdłuż Wisły oraz kładka pieszo-rowerowa nad kanałem w Porcie Praskim. Wybudowana będzie też nowa jezdnia wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi, sygnalizacja świetlna, oświetlenie, przebudowana zostanie infrastruktura techniczna, posadzona będzie zieleń.

Czytaj także: