Choć remont Trasy Armii Krajowej i mostu Grota zakończył się we wrześniu, to z ulic nie zniknęły jeszcze wszystkie znaki tymczasowe, które organizowały ruch w czasie przebudowy. I jak informuje drogowcy, tak już zostanie. Dlaczego?
- Część znaków przejął Zarząd Dróg Miejskich i zostawi je na stałe, bo taka organizacja ruchu się sprawdziła – tłumaczą.
Zostaną znaki na Bielanach i przy Gdańskim
Gdzie zachowana zostanie organizacja ruchu obowiązująca w czasie przebudowy trasy? Jak wylicza ZDM, utrzymana zostanie zawrotka na ul. Z. Słomińskiego przy Dworcu Gdańskim. Tymczasowe znaki zostaną także na Bielanach – kierowcy jadący ul. Nocznickiego będą mogli skręcić w ul. Kasprowicza z dwóch pasów ruchu. Dwa pasy ruchu do swojej dyspozycji będą mieć też kierowcy wjeżdżający na most Skłodowskiej-Curie z ul. Myśliborskiej.
Nieco zmieni się za to organizacja ruchu przy zjeździe z mostu na Wisłostradę w kierunku Centrum. - Zlikwidowany zostanie zanikający środkowy pas na Wybrzeżu Gdyńskim – informuje ZDM.
Remont Trasy AK
Remont Trasy i mostu ruszył 19 października 2013 roku. Przeprawa po przebudowie jest szersza o 10 metrów. W każdą stronę kierowcy mają do dyspozycji po 5 pasów ruchu.Przebudowany odcinek liczy 4,6 km długości i jest na nim pięć węzłów: Powązkowska, Broniewskiego, Marymoncka, Wisłostrada, Modlińska. Budowlańcy przy remoncie zużyli w sumie 8255 ton stali zbrojeniowej. Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych.
Tak wygląda przebudowany most Grota-Roweckiego:
"Most wygląda na gotowy"
jk/b
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl