- Spodziewamy się otwarcia Lesznowola - Tarczyn jeszcze w tym miesiącu, na pewno przed majówką. (...) To kolejna dobra wiadomość dla kierowców podróżujących w układzie północ-południe, bo przypomnę, że w ubiegłym tygodniu docelowe parametry uzyskała autostrada A1 - powiedział Szymon Huptyś.
Dodał, że na początku po otwarciu ruch będzie odbywał się z pewnymi ograniczeniami, ponieważ zostanie udostępniony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu.
Ostatni z trzech odcinków
Rzecznik przypomniał, że fragment trasy S7 Lesznowola - Tarczyn to jeden z trzech odcinków arterii wylotowej z Warszawy w kierunku Grójca. Wyjaśnił, że zakończyła się budowa fragmentu Grójec -Tarczyn, otwarty został też odcinek Warszawa Lotnisko – Lesznowola.
ZOBACZ: Trasa "znacząco zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy".
Otwarcie odcinka Lesznowola - Tarczyn spowoduje, że trasą będzie można podróżować od Warszawy do granicy województwa małopolskiego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na realizację tej inwestycji w sierpniu 2017 roku; jednak, jak podaje GDDKiA, wykonawca, firma IDS-BUD, pomimo wielokrotnych wezwań, nie realizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona.
Dlatego w trzecim kwartale 2020 r. GDDKiA musiała rozwiązać umowę i ogłosić przetarg na dokończenie niezrealizowanych prac. W czerwcu 2021 r. podpisana została umowa z nowym wykonawcą odpowiedzialnym za kontynuację robót, firmą Intercor.
PRZECZYTAJ: Nowy odcinek S7 otwarty. Pierwsze auta już na trasie.
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa - Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 1,7 mld zł.
Autorka/Autor: pop
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA