Linia tramwajowa na Tarchomin wydłużyła się właśnie o 1,5 kilometra - w niedzielę otwarto odcinek od pętli Tarchomin Kościelny do Nowodworów. Wcześniej, w 2013 roku pasażerom udostępniono trasę z Młocin do przystanku Stare Świdry. W grudniu 2014 roku przedłużono ją do Tarchomina Kościelnego, gdzie znajduje się pętla.
Łącznie to 7 kilometrów torów. Ale to nie koniec inwestycji na Białołęce - planowane są jeszcze dwa etapy.
- Przygotowujemy się do kolejnego odcinka tak, by kontynuować tramwaj do ulicy Modlińskiej. Pozostało nam jeszcze 800 metrów z dwoma przystankami. Konkurs chcemy rozpisać jeszcze w tym kwartale. Docelowo chcielibyśmy, by przy Modlińskiej był węzeł przesiadkowy - powiedziała portalowi Transport Publiczny Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
800 metrów torów...
I tak w czwartym etapie powstanie dwutorowa linia do Winnicy, także zakończona rozjazdem umożliwiającym zmianę kierunku. Zbudowana zostanie wzdłuż przedłużonej ulicy Światowida, a przystanki pojawią się na skrzyżowaniach z Dzierzgońską oraz Dionizosa.
Przetarg na budowę torów oraz skrzyżowania Światowida z Modlińską ma być ogłoszony w I kwartale przyszłego roku. Roboty ruszyłyby w III kwartale 2018 roku i potrwałyby niemal do końca 2019.
Wcześniej trzeba jednak zaprojektować samo skrzyżowanie. Ten przetarg ma zostać ogłoszony na przełomie marca i kwietnia.
... i pętla z parkingiem
Osobny etap stanowić będzie budowa pętli Winnica. Ma tu powstać nie tylko duża pętla tramwajowa i autobusowa, ale też węzeł przesiadkowy z częścią komercyjną i parkingiem P+R. Ratusz liczy, że pętlę uda się zbudować w 2021 roku, a węzeł z parkingiem w 2023 roku. Terminy są odległe, bo wciąż nie udało się pozyskać wszystkich gruntów. - Musimy pozyskać działki za pomocą ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji. Drogowej). To cały proces, który musi trwać - podsumował na łamach Transportu Publicznego Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
W niedzielę 26 lutego uruchomiono kolejny odcinek tramwajowy na Białołęce:
Tramwaj z Nowodworów na Młociny
Budowa nowej trasy wiązała się z wycinką drzew:
Wycinka drzew pod Tramwaj na Tarchomin
skw/r
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl