"Dziś to miejsce to skomplikowany węzeł komunikacyjny, w którym krzyżuje się kilka jezdni. Z tego powodu skrzyżowanie to jest niewydolne, jego przekroczenie pieszo jest bardzo utrudnione, zaś przejazd rowerem - praktycznie niemożliwy. Dlatego konieczna jest jego przebudowa" - tłumaczą drogowcy.
Sporo zmian
Precyzują, że proponowana koncepcja przebudowy zakłada uproszczenie skrzyżowania. Zlikwidowana zostanie wydzielona jezdnia do skrętu w prawo w Szwedzką, zaś Wileńska zostanie "zaślepiona" aby uniemożliwić wlewanie się ruchu tranzytowego w wąskie uliczki Pragi.
"Dzięki takiemu uproszczeniu układu skrzyżowania, możliwe będzie wydłużenie poszczególnych faz sygnalizacji" - informuje Zarząd Dróg Miejskich.
Drogowcy wyznaczą też przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów wzdłuż alei "Solidarności". "W ten sposób droga dla rowerów zyska ciągłość, zaś piesi nie będą zmuszeni nadkładać drogi i dwa razy czekać na zielone światło. Ponadto, wydłużony zostanie lewoskręt w Szwedzką, zaś wylot Szwedzkiej zostanie poszerzony" - podają.
Szczegóły zaprezentują na spotkaniu informacyjnym 19 lutego (poniedziałek), o godzinie 17.30 w Praskiej Światotece przy Szwedzkiej 6.
Z projektem można zapoznać się na stronie Zarządu Dróg Miejskich:
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o postępach na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy:
Budowa POW z drona
Budowa POW z drona
kz/mś
Źródło zdjęcia głównego: ZDM