S7 do Grójca. 8 kilometrów drogi, 14 chętnych do budowy

Trasa S7 z Warszawy do Grójca
Trasa S7 z Warszawy do Grójca
Źródło: TVN24
Od 203 do 279 milionów złotych oczekują firmy ubiegające się o kontrakt na budowę fragmentu trasy ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca – odcinka od węzła Tarczyn Północny do grójeckiej obwodnicy. GDDKiA wybierze wykonawcę inwestycji spośród 14 chętnych.

Oferty złożone przez 14 firm dotyczą budowy fragmentu 29-kilometrowej wylotówki z Warszawy w kierunku południowym, od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca.

Chodzi o odcinek C - od węzła Tarczyn Północ do początków grójeckiej obwodnicy - o długości 7,9 kilometra.

- Najniższą cenę, 203 miliony złotych, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 milionów złotych ma oferta złożona przez TORPOL S.A. Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz okres gwarancji jakości 10 lat – informuje Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Umowa w połowie roku

To drugi etap przetargu. W pierwszym złożono 20 wniosków. Jak podaje inwestor, wszyscy przeszli pozytywną weryfikację i otrzymali zaproszenie do składania ofert, które będą oceniane według kryteriów: cena, okres gwarancji i termin realizacji. Jeżeli nie będzie odwołań konkurentów, wybrany wykonawca podpisze umowę w połowie bieżącego roku.

Zadanie obejmuje projekt i budowę drogi - prawie 8 km trasy ekspresowej z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 metrów pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wykonawca ma wybudować węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Sześć węzłów

Pozostałe zadania inwestycji to 6,6-kilometrowy odcinek od węzła Warszawa-Lotnisko do węzła Lesznowola oraz Lesznowola – Tarczyn o długości 14,8 kilometra. Na trasie powstaną węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.

Jak informuje GDDKiA, na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola ekspresówka będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 5 metrów, natomiast od węzła Lesznowola do końca opracowania - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas dzielący o szerokości 12 metrów (rezerwa pod trzeci pas ruchu).

Zobacz filmy z budowy S8 - obwodnicy Marek:

Budowa obwodnicy Marek

Źródło: Artur Węgrzynowicz, Marcin Chłopaś, tvnwarszawa.pl
Powstaje obwodnica Marek - fragment S8
Powstaje obwodnica Marek - fragment S8
Teraz oglądasz
Tu powstaje obwodnica Marek
Tu powstaje obwodnica Marek
Teraz oglądasz

Budowa obwodnicy Marek

skw/mś

Czytaj także: