Jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", drogowcy otworzyli w piątek oferty czterech firm, które wystartowały w przetargu ogłoszonym pod koniec lutego.
Najkorzystniejszą przedstawiła hiszpańska firma Balzola, ale oferty pozostałych trzech firm również były niskie.
"Zapewne spytamy firmy o rażąco niskie ceny. Robimy tak, gdy są 30 proc. poniżej naszego kosztorysu. W tym przypadku wynosił 57 mln zł, osobna kwota jest przeznaczona na pozyskanie gruntów" – powiedziała w piątek "Stołecznej" rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.
Oferta Balzoli opiewa na 36 milionów złotych.
Charakter tranzytowy
Łodygowa to wąska droga między domami, ale o charakterze "tranzytowej" ulicy dla dojeżdżających do Radzymińskiej z Ząbek i osiedli na Targówku. To także alternatywny przejazd wzdłuż prawego brzegu Wisły.
Teraz zatłoczona w czasie komunikacyjnych szczytów, z jednym pasem w każdym kierunku, rozjeżdżonymi poboczami i z poprzerywanymi chodnikami stanowi zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.
Po przebudowie powstaną dwie jezdnie główne z dwoma pasami ruchu każda, a także jezdnie serwisowe, chodniki, ścieżki rowerowe i kanalizacja. Przebudowane będą też skrzyżowanie z Radzymińską i Młodzieńczą. Zwycięzca przetargu na przebudowę będzie miał 16 miesięcy.
Drogowcy szacują, że pracy powinny zakończyć się pod koniec 2018 roku.
kz/r