Jak już pisaliśmy, w nocy z 19 na 20 czerwca zamknięto przejazd przez tory w Międzylesiu w związku z budową tunelu. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT.
Za ostry najazd
W zamian w nocy z 26 na 27 czerwca ma być udostępniony oddalony o kilkaset metrów tymczasowy przejazd w Aninie. - W piątek o godz. 22 zbierze się komisja, która zdecyduje o jego otwarciu dla samochodów - mówi Tomasz Kunert z biura prasowego urzędu miasta.
Nie pojadą tamtędy jednak autobusy linii 119, które po zamknięciu przejazdu w Międzylesiu zostały skierowane na trasę objazdową, biegnącą wiaduktem na ulicy Czecha. - Planowana od 27 czerwca zmiana trasy linii 119, na prowadzącą przez przejazd kolejowy w Aninie, nie będzie możliwa ze względów technicznych - warunki drogowe uniemożliwiają bezpieczny przejazd 10-metrowym autobusem - informuje Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. - Jest to związane z ostrym najazdem od strony ulicy Lucerny, którego pokonanie przez 10-metrowy lub dłuższy autobus skutkowałoby uszkodzeniem pojazdu - dodaje.To oznacza, że linia 119 nadal będzie kursować trasą od ronda przy skrzyżowaniu ulic Lucerny/Patriotów/Widoczna: Widoczna – Błękitna – Floriana – Trakt Lubelski – Sejmikowa (powrót: Kaczeńca – Skrzyneckiego – Powszechna – Widoczna) – Wydawnicza – Szpotańskiego – IX Poprzeczna (powrót: VIII Poprzeczna) – Kajki – Pożaryskiego – Żegańska i dalej trasą podstawową.
- Sytuacja komunikacyjna w Międzylesiu jest stale monitorowana i w przypadku wystąpienia dodatkowych utrudnień, zostaną wprowadzone zmiany, dzięki którym będzie łatwiej poruszać się po dzielnicy - zaznacza Potocka.
CZYTAJ WIĘCEJ O ZMIANACH W RUCHU W ZWIĄZKU Z BUDOWĄ TUNELU W MIĘDZYLESIU.
Inwestycja za 87 mln zł
O budowie tunelu w Międzylesiu mówiło się od wielu lat. Ze względu na częste kursy pociągów KM i SKM w godzinach szczytu szlabany opadały co około 10 minut, a przed przejazdami tworzyły się ogromne korki.
Budowa 80-metrowego tunelu w Międzylesiu, który umożliwi bezkolizyjny przejazd przez tory, ma kosztować 87 mln złotych. Za roboty odpowiedzialne jest firma Strabag. Prace obejmą przebudowę obecnych skrzyżowań, budowę tunelu i dojazdów, lecz także przebudowę podziemnych instalacji, m.in. kanalizacyjnych, gazowych i teletechnicznych.
Sam tunel nie powstanie dokładnie w miejscu dzisiejszego przejazdu przez tory, a kilkadziesiąt metrów dalej, w stronę ulicy Lucerny.
WIĘCEJ O TUNELU PRZECZYTACIE TUTAJ
O pożegnaniu jednego z domów (przy ulicy Żegańskiej 2) pisaliśmy w styczniu.
Dowiedz się więcej o szczegółach tych prac:
Tunel nie powstanie w miejscu przejazdu przez tory
ran
Źródło zdjęcia głównego: ZTM